L'Agència de Salut Pública de Catalunya investiga la mort per legionel·losi de dos pacients i el contagi de 20 més durant l'última setmana, tots ells residents a la mateixa zona de Sabadell (Barcelona). Segons ha informat l'Agència aquest dimarts en un comunicat, els afectats són 12 homes i 10 dones amb edats compreses entre els 45 i els 94 anys. Els dos pacients morts tenien factors de risc i patologies de base prèvia que han propiciat complicacions.
Dotze dels pacients estan ingressats a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell, tres al General de Catalunya i dos a la Clínica del Vallès, mentre que altres tres ja han estat donats d'alta. Salut sospita que és un "brot comunitari actiu de legionel·losi amb una font de contagi pròxima als domicilis i llocs freqüentats" pels afectats. Tant la investigació epidemiològica com l'ambiental es van iniciar el 5 de setembre, el dia que es va detectar el primer cas, mentre que també s'han portat a terme inspeccions i recollida de mostres.
Salut ha recordat que la legionel·losi es transmet per inhalació d'aigua polvoritzada i aerosols i que "no es transmet de persona a persona". Ha destacat que es pot beure aigua de proveïment públic "sense cap tipus de perill", tant dels domicilis particulars com de les fonts públiques.
Salut investiga la mort de dos pacients per legionel·losi a Sabadell
Vint persones més s'han vist afectades pel brot
ARA A PORTADA
-
Conferència de presidents a Barcelona | Sánchez avisa els barons del PP que no pensa avançar eleccions Sara Escalera | Bernat Surroca
-
Illa tanca files amb Sánchez i demana un debat «rigorós» i sense «soroll» sobre el finançament Bernat Surroca / Sara Escalera
-
Sánchez i Illa doblen l'aposta pel català per deixar en evidència el PP Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Ayuso marxa de la conferència de presidents mentre s'hi parla en català i basc Sara Escalera / Bernat Surroca
-
Publicat el 16 de setembre de 2014 a les 17:58
Et pot interessar
-
Societat Arrenquen un cartell de l'ascensor d’un bloc de Sants que reclamava rebre la informació en català
-
Societat Interrompuda la circulació de dues línies de Rodalies per una avaria a la catenària
-
Societat El preu de l'habitatge a l'Estat marca l'augment més alt des del 2007
-
Societat Qui aprovarà la Selectivitat?
-
Societat Ciberatac a Infojobs amb una «quantitat significativa» de dades robades
-
Societat Defensar la llengua ja és cosa de tots: crida a les entitats per adherir-se al Pacte