Les autoritats de trànsit catalanes, de l'Estat i europees treballen constantment per introduir mesures que garanteixin la seguretat a les carreteres. A banda, les noves formes de mobilitat com el cotxe elèctric i els patinets elèctrics, o l'impuls de les bicicletes, fa que el reglament s'hagi d'adaptar constantment.
La mobilitat per bona part del continent sense fronteres fa que es busquin criteris d'unificació entre els països. En aquest sentit, Europa vol posar en marxa un carnet digital comú, que en alguns territoris es posarà en marxa a tall de prova de cara al 2025. I la unificació de senyals és un dels següents passos, especialment pel que fa a l'electrificació i a noves rutines de mobilitat.
Pel que fa a aquesta intenció, hi ha un senyal que ja funciona a França i que podria arribar a les carreteres catalanes. Es tracta d'un senyal en forma de diamant que el país veí va posar en marxa en període de proves el 2020 i que està en funcionament complet des de tan sols fa un any.
El senyal de rombe apareix en posició vertical, i es pot trobar tant en cartells a sobre dels carrils com pintat a l'asfalt. La seva funcionalitat és molt clara: fa referència als carrils d'ús compartit, una idea similar al que a Catalunya es coneix com els carrils VAO. Pels carrils amb la forma de rombe hi poden circular cotxes ocupats per més d'una persona, però també vehicles elèctrics amb qualificació "zero".
A França, aquest senyal s'ha posat en marxa en ciutats com París i Nimes, i són les càmeres tèrmiques les que controlen que els cotxes transportin més d'una persona o siguin elèctrics. També hi ha certes hores o dies en què els carrils canviïn de sentit o directament es puguin utilitzar per a tothom.