L'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs ha tancat la platja del Litoral, després que un estudi sobre la contaminació a la capa superficial de la sorra hagi determinat que hi ha risc per a la salut.
El tancament és efectiu a partir d'aquest dissabte. Des de 2018, el consistori analitzava la situació d'espais potencialment contaminats per la històrica presència d'indústries a la zona. Un primer informe de l'any 2020 descartava que hi hagués cap risc en aquesta platja, però aquell mateix informe ja avisava que la situació podia canviar en cas que es produïssin moviments de terra o determinats fenòmens atmosfèrics. Els temporals del darrer any i una actuació recent a la platja poden haver fet aflorar el risc de contaminació.
La del Litoral és la segona platja de l'entorn de Barcelona que es clausura pel mateix motiu. La platja de la Mora de Badalona viu la mateixa situació des de fa alguns anys per la presència d'alts nivells de metalls pesants com el plom, el coure o l'arsènic.
Altres notícies que et poden interessar
[noticiadiari]2/220480[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/217464[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/220556[/noticiadiari]
Tancada una platja del litoral barceloní per sorra tòxica
Les autoritats clausuren la Litoral, a Sant Adrià de Besòs, per la presència d'elements contaminants
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de maig de 2021 a les 12:47
Actualitzat el 29 de maig de 2021 a les 12:56
Et pot interessar
-
Societat
Un de cada tres metges catalans fa algun tipus d'activitat privada
-
Societat
Detenen un home per maltractar la parella i tancar-la a casa durant quatre mesos a Corbera de Llobregat
-
Societat
El Meteocat activa l'avís de perill per fortes ventades a 21 comarques
-
Societat
Més denúncies de dones per compartir imatges íntimes sense permís
-
Societat
El temps d'aquest dimarts 25 de novembre: descens de les temperatures i vent al sud
-
Societat
El Park Güell s'il·lumina per primer cop aquest Nadal
