Tres investigats per apilar sense seguretat en un descampat bombones de butà per vendre a Nigèria com a articles de luxe

Els Mossos han trobat els articles a Montcada i Reixac

  • Un descampat a Montcada i Reixac on s'apilaven, sense seguretat, prop de 3.000 bombones de butà -
Publicat el 25 de juny de 2022 a les 10:45
Els Mossos d'Esquadra han localitzat un total de 2.919 bombones de butà emmagatzemades sense cap tipus de mesura de seguretat en un descampat de Montcada i Reixac (Vallès Occidental). Les bombones, robades en diferents empreses d'Espanya i Portugal, estaven apilades a terra i en remolcs en un solar que s'utilitzava com a magatzem il·legal per a la gestió de residus.

Els agents han desmantellat el recinte i han denunciat penalment els tres arrendataris, que volien transportar les bombones fins a Nigèria per vendre-les com a articles de luxe. Els envasos –tot i estar buits- mantenen un 10% de gas al seu interior i s'havien acumulat fins a 3.500 litres en pèssimes condicions de salubritat i seguretat.

L'operació conjunta de Mossos, Policia Nacional i Policia Local de Montcada i Reixac es va produir el 21 de juny i un dels tres investigats tenia antecedents previs per apropiar-se indegudament de bombones de butà amb l'objectiu d'enviar-les a l'Àfrica. En aquesta ocasió, tenien la intenció de traslladar-les per via marítima en contenidors, juntament amb electrodomèstics, maquinària i altres objectes que també s'han localitzat al descampat.

En paral·lel, els agents han denunciat administrativament un dels investigats per no disposar dels registres obligatoris per a la gestió de residus i per desenvolupar l'activitat sense autorització legal. Els Mossos han retornat les bombones intervingudes a les empreses propietàries.