Mig centenar de persones de centres de busseig, entitats, organismes i particulars han participat aquest dissabte en les tasques de neteja del fons marí que s'ha fet a la dàrsena pesquera del port de Palamós. En menys de dues hores s'han extret 2,3 tones de deixalles entre vidres, plàstics, ferralla, fustes, pneumàtics de vehicles o cordes però també altres residus singulars com una petita bàscula o un wàter. L'activitat ha estat promoguda per Ports de la Generalitat amb el suport de l'Ajuntament de Palamós, la Confraria de Pescadors de la localitat i el Museu de la Pesca i té per l'objectiu conscienciar en la protecció del medi ambient marítim i en el bon ús de les instal·lacions portuàries.
Els 50 participants en la jornada s'han dividit en dos grups de treball a l'aigua, un grup amb sis bussejadors professionals i, l'altre, amb sis bussejadors que practiquen el submarinisme com a activitat d'esbarjo. La zona a netejar s'ha abalisat i tres embarcacions d'entitats col·laboradores han delimitat la zona de treball.
A peu de moll s'ha delimitat un altre espai per col·locar un contenidor en què els voluntaris han dipositat els residus que anaven traient de dins l'aigua. Posteriorment aquests residus es seleccionaran i classificaran per portar-los al gestors autoritzats i fer-ne la seva valoració.
Aquesta activitat s'emmarca dins la política mediambiental que l'Administració Portuària realitza arreu de la costa catalana. Ports de la Generalitat assumeix el compromís de continuar organitzant aquesta activitat de manera periòdica en el port de Palamós. Les entitats col·laboradores en aquesta jornada de neteja dels fons marí han estat, entre d'altres, el Club Nàutic Costa Brava, Creu Roja, Espai del Peix, Front al Mar, General Nàutic, Proactiva i Transports Mont Joan. A més, han participat els centres de busseig de Palamós Anemone, Asop, Associació Skaphos Sub, Cressi, Dive Center Palamós, Formigues Sub i H2O.
Treuen del fons marí del port de Palamós 2.300 quilos de deixalles
Pneumàtics, ferralla i fins i tot una petita bàscula i un wàter alguns dels residus que s'han trobat en una operació de neteja en el que han participat una cinquantena de persones
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de novembre de 2015 a les 18:43
Et pot interessar
-
Societat Ciberatac a Infojocs amb una «quantitat significativa» de dades robades
-
Societat Defensar la llengua ja és cosa de tots: crida a les entitats per adherir-se al Pacte
-
Societat El temps d'aquest divendres 6 de juny: s'estabilitza la temperatura estiuenca entre sol i núvols
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 7 i 8 de juny
-
Societat Barcelona, escollida per acollir un centre d'escala mundial sobre «economia oceànica sostenible»
-
Societat Un fenomen inèdit a la galàxia: neix un planeta gegant a partir d'una estrella diminuta