Turisme de Barcelona abandona el lema «Visit Barcelona» després de 15 anys

La decisió es pren en ple debat sobre la saturació de la ciutat, que ara es promocionarà reivindicant el seu caràcter "real" amb l'eslògan "This is Barcelona"

Una visita turística al centre de Barcelona
Una visita turística al centre de Barcelona | Hugo Fernández Alcaraz
Redacció
24 de juliol de 2024, 14:41

Turisme de Barcelona aposta per un nou lema per promocionar la ciutat: "This is Barcelona", que es començarà a utilitzar el 22 d'agost coincidint amb la Copa Amèrica. El nou eslògan arriba en ple debat sobre la saturació i deixa enrere el lema "Visit Barcelona", vigent des del 2009. Amb el canvi, l'ens vol acabar amb la promoció "genèrica" de la ciutat i prioritzar la qualitat turística per davant de la quantitat de visitants.

L'objectiu és reivindicar allò que "és" la ciutat, com ara les tradicions, l'esport, la gastronomia, els museus o els festivals. Així, es vol fer valdre la imatge de la "Barcelona real i concreta, i no la de postal", segons ha explicat Mateu Hernández, director general del Consorci, en una trobada aquest dimecres amb mitjans. "Un canvi radical en com promovem Barcelona al món", ha resumit.

Hernández ha admès que el context actual és "molt diferent" de fa 15 anys, quan va sorgir el lema "Visit Barcelona", i ha reconegut que la ciutat fa anys que està intentant "governar" i limitar el turisme amb diverses mesures. "La promoció turística que fa el consorci no podia quedar al marge d'aquesta realitat", ha admès. Per això, el canvi és "deixar de fer una crida al món" perquè visiti Barcelona i no fer més promoció "genèrica" de la ciutat.

Per contra, la idea és apostar per un turisme "de qualitat" perquè els llits turístics estiguin ocupats per persones que consumeixin cultura, restauració i s'interessin per tradicions, festivals o exposicions alhora que es manté l'aposta pel turisme de congressos i fires. "Deixem de fer una crida al món perquè ens visiti per passar a afirmar-nos", ha dit Hernández, que ha afegit que el nou lema reivindica aquesta Barcelona. "'This is Barcelona és una afirmació "de la identitat i singularitat de la ciutat", asseguren des del consorci.

De la promoció genèrica a la recomanació concreta

El nou eslògan es començarà a utilitzar a partir del 22 d'agost coincidint amb la Copa Amèrica de Vela i el fet que persones d'arreu del món seguiran l'esdeveniment que acull Barcelona. El lema s'anirà desplegant progressivament en diferents suports i canals de difusió fins al nou web.

A més, hi haurà una plataforma de "prescripció" de l'experiència Barcelona que treballarà en origen per determinar perfils en funció dels interessos de la ciutat. Ja s'ha adjudicat un primer concurs per disposar de la plataforma. "Volem fer un canvi per passar a prescriure: apostar, recomanar", ha dit Hernández. Així, es vol aprofitar la tecnologia per optimitzar aquesta capacitat de prescripció i recomanació al visitant, que es basarà en motors d'intel·ligència artificial.

En definitiva, la nova estratègia respon a quatre pilars: promoure el producte concret i deixar de promocionar la ciutat del genèric, prescriure al visitant què fer a Barcelona, generar orgull de ciutat i competir per les millors fires i congressos. En aquesta línia, Turisme de Barcelona ha publicat també una Guia de Barcelona amb Monocle que recull "el millor" de Barcelona per posicionar la ciutat en clau de "qualitat i excel·lència".

Arxivat a