Un avió aterra d’emergència a l'aeroport del Prat després de detectar foc en un motor

Societat

L’aparell de Delta Air Lines, que cobria la ruta Barcelona-Atlanta, ha hagut de fer mitja volta poc després d’enlairar-se

Publicat el 25 de setembre de 2026 a les 21:22

Un avió de Delta Air Lines que cobria la ruta entre Barcelona i Atlanta ha hagut de fer un aterratge d’emergència aquest divendres a l’aeroport del Prat després de detectar-se foc en un dels motors poc després de l’enlairament. Els controladors aeris han explicat que des de la torre han observat flames sortint del motor i que la tripulació ha comunicat que volia tornar a l’aeroport. L’avió ha pogut aterrar sense complicacions i no hi ha hagut ferits.

Des del control d’aproximació s’han facilitat esperes a l’aeronau perquè la tripulació pogués fer els càlculs i les comprovacions necessàries abans de l’aterratge. Paral·lelament, s’ha apartat el trànsit de sortida perquè no interferís amb la maniobra i, quan l’avió tornava al Prat, la resta d’arribades s’han desviat a una altra pista. La pista ha quedat bloquejada durant l’operació i, un cop l’aeronau l’ha alliberada, s’ha recuperat la normalitat.

Protecció Civil ha activat el pla Aerocat en fase d’alerta i els equips d’emergència i els Bombers han desplegat efectius per garantir l’aterratge segur. L’avió ha estat retirat de la pista cap a dos quarts de dues i l’incident s’ha donat per tancat sense danys personals ni materials. De moment, no ha transcendit l’origen de l’avaria, que podria estar relacionada amb un problema intern del motor o amb l’impacte amb un ocell.

Escull Nació com la teva font preferida de Google