Les investigacions de diferents societats recol·lectores d'aliments demostren que les dones caçaven en, com a mínim, un 79% d'aquestes. Aquesta és una conclusió publicada a Plos One i que s'oposa a la creença generalitzada que afirmava que només caçaven els homes i les dones es dedicaven a recol·lectar. Cada vegada són més els estudis que desmenteixen aquest mite.
La investigadora de la Universitat de Seattle Pacific, Abigail Anderson, ha analitzat les dades dels últims 100 anys sobre 63 societats recol·lectores de tot el món. I els resultats van mostrar que les dones caçaven en bona part d'aquestes. A més aquesta activitat de caça es feia contra tota mena d'animals i de totes les mesures: inclús la caça major és la que practicaven amb més freqüència.
L'estudi també ha demostrat que les dones participaven activament de l'ensenyament d'aquestes pràctiques de caça i que acostumaven a fer servir una major varietat d'armes i estratègies que els homes. Per tant, les conclusions d'aquesta investigació han donat detalls de com les dones desenvolupaven un paper decisiu en aquesta pràctica.
Pel que fa al mite que ha perpetuat els rols de gènere, l'autora de l'estudi creu que aquests estereotips han influït en molts estudis i que hi ha hagut investigadors que han sigut reticents a interpretar els objectes enterrats amb dones com eines de caça. "Proves de tot el món demostren que les dones participen de la caça de subsistència en la majoria de les cultures", ha conclòs la investigadora.
[plantillavirals]
Un estudi desmenteix que els homes fossin caçadors i les dones recol·lectores durant la prehistòria
La investigació calcula que les dones caçaven en un 79% de les societats estudiades
- Reconstrucció artística de 1920 de neandertals de Le Moustier -
- Wikipedia
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de juny de 2023 a
les 15:39
Et pot interessar
-
Societat
Renfe es compromet a garantir el funcionament de totes les línies de Rodalies amb tren o servei alternatiu
-
Societat
Quan i com disparen les policies de Catalunya? Radiografia de l'ús de l'arma de foc
-
Societat
Adif tampoc garanteix el funcionament normal de Rodalies per aquest dilluns
-
Societat
Els treballadors, els únics que mantenen el poder adquisitiu tot i cobrar quatre vegades menys que els directius
-
Societat
Una obra de Gaudí arribarà a Xile: així serà la capella inspirada en la Sagrada Família
-
Societat
Un homicidi sense resoldre a Olesa de Montserrat: la policia publica imatges i demana ajuda ciutadana
