El magistrat Carlos Lesmes (Madrid, 1958) ha estat elegit aquest dilluns nou president del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i del Tribunal Suprem per 16 dels 20 vots dels membres de l'òrgan de govern dels jutges, imposant-se a Pilar Teso. Durant els mandats de José María Aznar com a president del govern espanyol, Lesmes va ser director general d'Objecció de Consciència (1996-2000) i de Relacions amb l'Administració de Justícia (2000-2004), i a partir de 2005 va ocupar plaça a la sala del Contenciós de l'audiència Nacional.
Lesmes ocuparà el càrrec fins al 2018 i prendrà possessió la setmana davant en rei Joan Carles. Actualment Lesmes és magistrat de la Sala del Contenciós-Administratiu del Suprem des del març del 2010. Abans havia estat fiscal a Alacant, al Tribunal Superior de Justícia de Madrid i davant el Tribunal Constitucional.
Un exalt càrrec dels governs d'Aznar, nou president del CGPJ
Carlos Lesmes s'ha imposat per 16 vots a 4 a Pilar Teso
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 09 de desembre de 2013 a les 17:36
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 20 i 21 de setembre: avís per intensitat de pluja a tot el país
-
Societat L'edat mitjana del donant de medul·la òssia a Catalunya són els 27 anys
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona