Barcelona té la millor pizzeria d'Europa -fora d'Itàlia- i, ara també, la tercera millor del món, segons la prestigiosa llista "50 Top Pizza". Així s'ha anunciat aquest dimecres, quan el restaurant Sartoria Panatieri, dels cuiners Rafa Panatieri i Jorge Sastre, han escalat fins a la tercera posició mundial, només per darrere de la 10 Diego Vitagliano Pizzeria (Nàpols) i la I Masanielli-Francesco Martucci (Caserta), empatades a la primera posició; i Una Pizza Napoletana (Nova York).
Amb dos establiments a Barcelona, un al carrer Encarnació número 51, al barri de Gràcia; i un altre al carrer Provença 330, a l'Eixample, la pizzeria de la capital catalana també va ser reconeguda al maig per elaborar la millor pizza de l'any: una pizza amb salsa de tomàquets xerri guisats, mozzarella i salsa holandesa d'alfàbrega que ha delectat els jutges. I, ara, a tothom que s'hi vulgui apropar.
Va ser el celler de Can Roca el que va unir als dos propietaris. El Rafa va abandonar la carrera de veterinària a Itàlia per fer el salt a la cuina, passant també pel Nectari (1 estrella Michelin) i el Restaurante Tragaluz. El Jorge, al seu torn, és un madrileny que fa anys que va arribar a Barcelona per fer carrera darrere els fogons. Abans, va passar pel restaurant Portal de Echaurren (2 estrelles Michelin).
[plantillavirals]
Una pizzeria de Barcelona, reconeguda com la tercera millor del món per un prestigiós rànquing
La llista gastronòmica ja la va destacar el maig passat com la millor d'Europa

- Una pizza del Sartoria Panatieri -
- Barcelona Eats
Ara a portada
Publicat el 13 de setembre de 2023 a les 20:05
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 24 d'abril: es manté l'ambient assolellat
-
Societat Multes de fins a 250 euros per fer servir el mòbil amb volum al transport públic de Portugal
-
Societat Tanca un històric col·legi català amb 106 anys d'història
-
Societat Revilla considera que el rei emèrit podria recuperar el seu prestigi «portant els diners a Espanya»