El semàfor de Mortadel·lo i Filemó serà aviat una realitat a Barcelona. Un mes després que l'alcalde, Jaume Collboni, truqués al professor navarrès que va impulsar la iniciativa per confirmar-li que la capital catalana portarà endavant la seva original proposta en homenatge a l'historietista Francisco Ibáñez, ara han estat els comerciants i els veïns els que s'han afegit a la iniciativa.
Segons explica La Vanguardia, veïns dels barris Fort Pienc i de Sant Antoni han demanat al consistori que impulsi aquesta iniciativa, i s'espera que en les properes setmanes siguin més les zones de la ciutat que es sumin a la proposta.
[noticiadiari]2/260076[/noticiadiari]
Diverses personalitats del món de la cultura van celebrar aquesta idea com a homenatge al seu creador, Francisco Ibáñez, que va morir aquest estiu. Ibáñez forma part de la Generació del 57 i va fer de la vinyeta el seu marc predilecte i gairebé exclusiu. El títol més destacat que va sorgir del seu llapis són Mortadel·lo i Filemó, al qual es va dedicar de manera exclusiva a partir dels anys noranta.
[plantillavirals]
Veïns i comerciants de Barcelona volen semàfors de «Mortadel·lo i Filemó»
Residents dels barris Fort Pienc i Sant Antoni aposten per la instal·lació d'aquestes figures als carrers
- Un semàfor de «Motadel·lo i Filemó», l'homenatge de Barcelona a Ibáñez -
- Nació
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de setembre de 2023 a
les 11:49
Et pot interessar
-
Societat
Amor, llengua i orgull: la història d'un brasiler a la Terra Alta
-
Societat
Manifestació al centre de Barcelona per exigir l'embargament d’armes amb Israel
-
Societat
Sancionen un guàrdia civil per emborratxar-se a la Moncloa i ensenyar el cul a l'escorta de Sánchez
-
Societat
«Molts joves catalanoparlants es passen al castellà per prestigi social»
-
Societat
Renfe i Iriyo deixen de compensar els retards dels trens que deriven de les limitacions de velocitat
-
Societat
Una dona de 70 anys recupera una motxilla amb 1.800 euros en efectiu i una tauleta al metro
