El semàfor de Mortadel·lo i Filemó serà aviat una realitat a Barcelona. Un mes després que l'alcalde, Jaume Collboni, truqués al professor navarrès que va impulsar la iniciativa per confirmar-li que la capital catalana portarà endavant la seva original proposta en homenatge a l'historietista Francisco Ibáñez, ara han estat els comerciants i els veïns els que s'han afegit a la iniciativa.
Segons explica La Vanguardia, veïns dels barris Fort Pienc i de Sant Antoni han demanat al consistori que impulsi aquesta iniciativa, i s'espera que en les properes setmanes siguin més les zones de la ciutat que es sumin a la proposta.
[noticiadiari]2/260076[/noticiadiari]
Diverses personalitats del món de la cultura van celebrar aquesta idea com a homenatge al seu creador, Francisco Ibáñez, que va morir aquest estiu. Ibáñez forma part de la Generació del 57 i va fer de la vinyeta el seu marc predilecte i gairebé exclusiu. El títol més destacat que va sorgir del seu llapis són Mortadel·lo i Filemó, al qual es va dedicar de manera exclusiva a partir dels anys noranta.
[plantillavirals]
Veïns i comerciants de Barcelona volen semàfors de «Mortadel·lo i Filemó»
Societat
Residents dels barris Fort Pienc i Sant Antoni aposten per la instal·lació d'aquestes figures als carrers
- Un semàfor de «Motadel·lo i Filemó», l'homenatge de Barcelona a Ibáñez -
- Nació
ARA A PORTADA
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
-
Política El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme Lluís Girona Boffi | David Cobo
-
Política Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar Natàlia Pinyol
-
-
Publicat el
17 de setembre de 2023 a
les 11:49
Et pot interessar
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
-
Societat
Catalunya estudia el model neerlandès de peatge: en què consisteix?
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Estabilitzat l'incendi que ha cremat una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
