El semàfor de Mortadel·lo i Filemó serà aviat una realitat a Barcelona. Un mes després que l'alcalde, Jaume Collboni, truqués al professor navarrès que va impulsar la iniciativa per confirmar-li que la capital catalana portarà endavant la seva original proposta en homenatge a l'historietista Francisco Ibáñez, ara han estat els comerciants i els veïns els que s'han afegit a la iniciativa.
Segons explica La Vanguardia, veïns dels barris Fort Pienc i de Sant Antoni han demanat al consistori que impulsi aquesta iniciativa, i s'espera que en les properes setmanes siguin més les zones de la ciutat que es sumin a la proposta.
[noticiadiari]2/260076[/noticiadiari]
Diverses personalitats del món de la cultura van celebrar aquesta idea com a homenatge al seu creador, Francisco Ibáñez, que va morir aquest estiu. Ibáñez forma part de la Generació del 57 i va fer de la vinyeta el seu marc predilecte i gairebé exclusiu. El títol més destacat que va sorgir del seu llapis són Mortadel·lo i Filemó, al qual es va dedicar de manera exclusiva a partir dels anys noranta.
[plantillavirals]
Veïns i comerciants de Barcelona volen semàfors de «Mortadel·lo i Filemó»
Residents dels barris Fort Pienc i Sant Antoni aposten per la instal·lació d'aquestes figures als carrers

- Un semàfor de «Motadel·lo i Filemó», l'homenatge de Barcelona a Ibáñez -
- Nació
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de setembre de 2023 a les 11:49
Et pot interessar
-
Societat La «mataiaies» de Catalunya detinguda per l'assassinat d'una dona gran a Galícia
-
Societat El temps d'aquest dimecres 15 d'octubre: més sol, però les pluges no fan net
-
Societat Així ha estat la desfilada inaugural de la 080 Barcelona Fashion Week
-
Societat Una de les principals cadenes europees de tèxtil incorpora el català: «S'ha fet pregar»
-
Societat «Dues de cada tres persones són edatistes»: neix un congrés per combatre la discriminació per edat
-
Societat En marxa el tràmit per incorporar a la Constitució el dret a l'avortament: què passarà a partir d'ara?