Desplaçar-se sense encendre els motors: així seran les futures rodes dels avions

Amb aquest innovador aparell, s'aconseguirà reduir el consum de carburant i es mitigaran els nivells de contaminació acústica

  • Imatge de les pioneres rodes d'avió -
Publicat el 11 de març de 2023 a les 16:30
L'aerolínia Vueling s'ha aliat amb WheelTug per instal·lar un nou sistema als avions de la companyia que els permetrà desplaçar-se per les pistes dels aeroports sense necessitat d'encendre els motors. Amb aquest innovador aparell, es reduirà el consum de carburant i es mitigarà els nivells de contaminació acústica. Cal assenyalar que un avió comercial, per moure's per terra, necessita prop de 7,5 litres de combustible per minut. 

I com funcionarà? Doncs la companyia tecnològica, tal com va mostrar al Mobile World Congress d'enguany a Barcelona, ha dissenyat un motor elèctric adaptat a les rodes davanteres dels aeroplans que, alimentat per una unitat de potència auxiliar, permet la propulsió necessària per a un desplaçament de fins a 50 km/h. 

Així doncs, aquest dispositiu simplifica la dependència dels tractors de push-back tradicionals que inunden les pistes, facilita la represa dels vols i agilitza la recol·locació dels avions en els aeroports. 

El cap d'operacions de Vueling, Oliver Iffert, ha celebrat l'acord que permetrà la companyia apropar-se als seus objectius de sostenibilitat i amb l'horitzó posat al compromís d'aconseguir unes emissions zero de CO2 abans del 2050