L'aerolínia Vueling s'ha aliat amb WheelTug per instal·lar un nou sistema als avions de la companyia que els permetrà desplaçar-se per les pistes dels aeroports sense necessitat d'encendre els motors. Amb aquest innovador aparell, es reduirà el consum de carburant i es mitigarà els nivells de contaminació acústica. Cal assenyalar que un avió comercial, per moure's per terra, necessita prop de 7,5 litres de combustible per minut.
I com funcionarà? Doncs la companyia tecnològica, tal com va mostrar al Mobile World Congress d'enguany a Barcelona, ha dissenyat un motor elèctric adaptat a les rodes davanteres dels aeroplans que, alimentat per una unitat de potència auxiliar, permet la propulsió necessària per a un desplaçament de fins a 50 km/h.
Així doncs, aquest dispositiu simplifica la dependència dels tractors de push-back tradicionals que inunden les pistes, facilita la represa dels vols i agilitza la recol·locació dels avions en els aeroports.
El cap d'operacions de Vueling, Oliver Iffert, ha celebrat l'acord que permetrà la companyia apropar-se als seus objectius de sostenibilitat i amb l'horitzó posat al compromís d'aconseguir unes emissions zero de CO2 abans del 2050.
Desplaçar-se sense encendre els motors: així seran les futures rodes dels avions
Amb aquest innovador aparell, s'aconseguirà reduir el consum de carburant i es mitigaran els nivells de contaminació acústica

- Imatge de les pioneres rodes d'avió -
- Vueling
Ara a portada
Publicat el 11 de març de 2023 a les 16:30
Et pot interessar
-
Tecnologia La Universitat de Lleida testarà cases de fusta per reduir un 20% el consum energètic
-
Tecnologia Google eliminarà totes les dades emmagatzemades del mode incògnit
-
Tecnologia El nou «Call of Duty: Warzone» té participació catalana (i ja pots jugar-lo)
-
Tecnologia La policia inicia una investigació a Andorra després d'un reportatge sobre OnlyFans al país