Nova empresa que pateix un ciberatac. Després de Damm i MediaMarkt, i també de la Universitat Autònoma de Barcelona, ara és Movistar qui ha deixat milers de dades personals dels usuaris exposades després de patir un atac informàtic. La companyia de telefonia ho ha reconegut aquest divendres a través d'un comunicat. L'atac es va produir la setmana passada, i l'empresa creu que hauria afectat "un percentatge molt petit dels clients".
Com saber si algú se n'ha vist afectat, per fortuna, és força senzill. Movistar ha enviat un missatge a través d’SMS a qualsevol client que s'hagi vist afectat per aquest ciberatac. En el text, la companyia explica que s'ha detectat "una activitat inusual" en qualsevol dels dispositius afectats "per un accés irregular des d'una adreça IP sospitosa".
Ara bé, per molt que l'empresa hagi solucionat l'atac, ja és inevitable que totes aquestes dades hagin quedat exposades. Es tracta, segons Movistar, de "dades bàsiques i d'identificació, dades de contacte i informació sobre productes i serveis contractats".
Per tant, segons explica la companyia, els atacants no haurien aconseguit accedir a informacions més vulnerables, com les dades de facturació, el número de compte bancari, el registre de trucades o els usuaris i les contrasenyes per accedir als serveis de Movistar. A més, afegeix que no s'ha fet "cap mena d'explotació" de les dades extretes pel ciberatac.
[plantillavirals]
Movistar pateix un ciberatac que filtra milers de dades dels clients
Després dels atacs a la UAB, Damm i MediaMarkt, ara ha estat el torn de la companyia de telefonia
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 12 de novembre de 2021 a les 21:25
Et pot interessar
-
Tecnologia La Universitat de Lleida testarà cases de fusta per reduir un 20% el consum energètic
-
Tecnologia Google eliminarà totes les dades emmagatzemades del mode incògnit
-
Tecnologia El nou «Call of Duty: Warzone» té participació catalana (i ja pots jugar-lo)
-
Tecnologia La policia inicia una investigació a Andorra després d'un reportatge sobre OnlyFans al país
-
Tecnologia Facebook i Instagram recuperen la normalitat després d'una caiguda mundial
-
Tecnologia Twitter activa sense avisar aquesta perillosa funció