L'enginyer català Hilario Tomé ha guanyat el primer premi de robòtica de l'agència americana Darpa, considerat dins del sector un dels més prestigiosos del món. El guardó està dotat amb 750.000 dòlars, que Tomé ha utilitzat per crear l'empresa Keybotic, a través de la qual pretén desenvolupar el primer robot de quatre potes totalment autònom que es podrà utilitzar per fer aplicacions industrials.
Tomé va participar en la competició "Subterranean Challenge", que reconeix la millor solució per a la construcció d'un robot amb autonomia plena, que es pugui coordinar amb altres robots, i que pugui trobar tota mena d'objectes o supervivents en galeries subterrànies, túnels i coves.
La prova va començar fa quatre anys, tot i que Tomé s'hi va sumar, en solitari, fa dos anys. El seu projecte, anomenat Dynamo, s'ha imposat a la resta de dissenys, elaborats, entre d'altres per equips universitaris.
Ara Tomé tira endavant Keybotic dins la incubadora de Barcelona Activa. Preveu treure el primer prototip el març de l'any vinent amb proves pilots programades en diferents empreses i institucions.
							
																					
														
								Un català guanya un dels premis de robòtica més prestigiosos del món
Hilario Tomé, l'enginyer guardonat, invertirà els diners en el primer robot de quatre potes totalment autònom
 
        - El robot de Keybotic -
- Keybotic
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 19 de novembre de 2021 a les 16:25
																			
								Et pot interessar
- 
												 Tecnologia
												La Universitat de Lleida testarà cases de fusta per reduir un 20% el consum energètic Tecnologia
												La Universitat de Lleida testarà cases de fusta per reduir un 20% el consum energètic
- 
												 Tecnologia
												Google eliminarà totes les dades emmagatzemades del mode incògnit Tecnologia
												Google eliminarà totes les dades emmagatzemades del mode incògnit
- 
												 Tecnologia
												El nou «Call of Duty: Warzone» té participació catalana (i ja pots jugar-lo) Tecnologia
												El nou «Call of Duty: Warzone» té participació catalana (i ja pots jugar-lo)
- 
												 Tecnologia
												La policia inicia una investigació a Andorra després d'un reportatge sobre OnlyFans al país Tecnologia
												La policia inicia una investigació a Andorra després d'un reportatge sobre OnlyFans al país
- 
												 Tecnologia
												Facebook i Instagram recuperen la normalitat després d'una caiguda mundial Tecnologia
												Facebook i Instagram recuperen la normalitat després d'una caiguda mundial
- 
												 Tecnologia
												Twitter activa sense avisar aquesta perillosa funció Tecnologia
												Twitter activa sense avisar aquesta perillosa funció

 
															 
															 
															 
															 
															