08
de juliol
de
2011
La façana de l'estació de Ripoll s'ha reformat íntegralment. Foto: Adrià Costa
Els usuaris de l'estació de tren de Ripoll respiren tranquils. Després de molts mesos ja poden utilitzar el vestíbul i l'andana principal de la instal·lació. Mentrestant, continuen les obres per construir un pas soterrat que eviti travessar les vies.
Les obres de reforma integral de l'estació de Ripoll van començar el maig de 2010. Els primers treballs es van centrar en la remodelació de la façana, l'entorn i tots els interiors de l'edifici. Un fet que va suposar traslladar la venda dels bitllets en una construcció secundària.
Tanmateix, l'obra de més envergadura és la construcció d'un pas soterrani que comuniqui les vies i eviti que els viatgers les travessin. L'actuació –que també es fa de manera paral·lela a l'estació de Torelló- vol evitar atropellamentscom el que es va produir el passat agost a la localitat osonenca.
La construcció del pas inferior va obligar a inutilitzar l'andana principal i els viatgers havien de fer una gran volta per tal d'accedir als trens. Els treballs també suposar la instal·lació de marquesines en bona part de les andanes. Tot plegat, suposa una inversió d'1,55 milions d'euros.
La inversió ha suposat treure de l'estació l'antic rellotge de l'andana principal. Ha estat substituït per un de modern tal i com s'han queixat diversos usuaris.
El pas soterrani evitarà que els viatgers hagin de creuar les vies. Foto: Adrià Costa
El tradicional rellotge l'han substituït per un de modern. Foto: Adrià Costa
Els usuaris de l'estació de tren de Ripoll respiren tranquils. Després de molts mesos ja poden utilitzar el vestíbul i l'andana principal de la instal·lació. Mentrestant, continuen les obres per construir un pas soterrat que eviti travessar les vies.
Les obres de reforma integral de l'estació de Ripoll van començar el maig de 2010. Els primers treballs es van centrar en la remodelació de la façana, l'entorn i tots els interiors de l'edifici. Un fet que va suposar traslladar la venda dels bitllets en una construcció secundària.
Tanmateix, l'obra de més envergadura és la construcció d'un pas soterrani que comuniqui les vies i eviti que els viatgers les travessin. L'actuació –que també es fa de manera paral·lela a l'estació de Torelló- vol evitar atropellamentscom el que es va produir el passat agost a la localitat osonenca.
La construcció del pas inferior va obligar a inutilitzar l'andana principal i els viatgers havien de fer una gran volta per tal d'accedir als trens. Els treballs també suposar la instal·lació de marquesines en bona part de les andanes. Tot plegat, suposa una inversió d'1,55 milions d'euros.
La inversió ha suposat treure de l'estació l'antic rellotge de l'andana principal. Ha estat substituït per un de modern tal i com s'han queixat diversos usuaris.
El pas soterrani evitarà que els viatgers hagin de creuar les vies. Foto: Adrià Costa
El tradicional rellotge l'han substituït per un de modern. Foto: Adrià Costa