03
de novembre
de
2013
La C-17, totalment col·lapsada el dia de Tots Sants. Foto: @molasjunior
El juny de 2011 es va inaugurar el darrer tram del desdoblament de la C-17 que va dur els quatre carrils a tocar de Ripoll. Des d'aleshores la via no ha viscut retencions importants. Tanmateix, l'operació sortida de Tots Sants –es calcula que de l'àrea metropolitana de Barcelona havien de marxar 450.000 vehicles- va col·lapsar del tot l'autovia.
Normalment, les retencions en ponts i en caps de setmana assenyalats –especialment a l'època de neu- es concentren a l'accés de Ripoll per superar els giratoris així com per travessar el carrer Progrés i els seus semàfors. En aquest cas però les cues ja van començar a Sant Quirze de Besora i des de la Farga de Bebié el col·lapse era total. Fins i tot, molts vehicles van intentar anar més ràpid superant el túnel de Terradelles per l'antiga carretera i el que va suposar és que també s'acabés omplint aquest vial.
Alguns conductors van arribar a tardar quasi dues hores per cobrir la trentena de quilòmetres entre Vic i Ripoll. Una vegada superat el coll d'ampolla que suposa el giratori de la depuradora –on es passa de dos carrils a un a banda de rebre els cotxes que havien fet drecera per Terradelles- la situació no millorava. Recórrer els centenars de metres entre la colònia del Roig i l'inici del carrer Progrés suposava entre quinze i vint minuts més. Tampoc travessar Ripoll va ser feina fàcil en una jornada que va posar a prova la paciència dels conductors.
La tornada aquest diumenge, tot i que més esglaonada, també ha estat complicada. Els problemes s'han concentrat a la N-260 entre Ribes de Freser i Ripoll on coincidien els cotxes que baixaven de la Vall de Ribes amb els que ho feien de la resta de la comarca.
El juny de 2011 es va inaugurar el darrer tram del desdoblament de la C-17 que va dur els quatre carrils a tocar de Ripoll. Des d'aleshores la via no ha viscut retencions importants. Tanmateix, l'operació sortida de Tots Sants –es calcula que de l'àrea metropolitana de Barcelona havien de marxar 450.000 vehicles- va col·lapsar del tot l'autovia.
Normalment, les retencions en ponts i en caps de setmana assenyalats –especialment a l'època de neu- es concentren a l'accés de Ripoll per superar els giratoris així com per travessar el carrer Progrés i els seus semàfors. En aquest cas però les cues ja van començar a Sant Quirze de Besora i des de la Farga de Bebié el col·lapse era total. Fins i tot, molts vehicles van intentar anar més ràpid superant el túnel de Terradelles per l'antiga carretera i el que va suposar és que també s'acabés omplint aquest vial.
Alguns conductors van arribar a tardar quasi dues hores per cobrir la trentena de quilòmetres entre Vic i Ripoll. Una vegada superat el coll d'ampolla que suposa el giratori de la depuradora –on es passa de dos carrils a un a banda de rebre els cotxes que havien fet drecera per Terradelles- la situació no millorava. Recórrer els centenars de metres entre la colònia del Roig i l'inici del carrer Progrés suposava entre quinze i vint minuts més. Tampoc travessar Ripoll va ser feina fàcil en una jornada que va posar a prova la paciència dels conductors.
La tornada aquest diumenge, tot i que més esglaonada, també ha estat complicada. Els problemes s'han concentrat a la N-260 entre Ribes de Freser i Ripoll on coincidien els cotxes que baixaven de la Vall de Ribes amb els que ho feien de la resta de la comarca.