21
d'agost
de
2014
Les fotografies que més comparteixen els catalans durant aquest estiu en les xarxes socials són les que inclouen paisatges (49%), les d'amics (41%) i les d'unes cerveses servides en un bar (31%).
Així ho reflecteix un estudi elaborat per Madison MarketResearch per a Cervesers d'Espanya, d'acord amb 2.006 enquestes realitzades el juliol a tot Espanya a majors d'edat de 18 a 55 anys, han informat en un comunicat.
Les persones que més surten en les fotos preses amb telèfon mòbil són els familiars (47%) i amics (41%), seguits dels propis autors de les imatges (27%), en ple auge dels 'selfie'.
Pel que fa als plans estivals considerats indispensables pels catalans estan anar a la platja en família (31%) i sortir a picar alguna cosa amb una cervesa (27%), sobre el que el director general de Cervesers d'Espanya, Jacobo Olalla, ha destacat que aquest producte és un "excel·lent aliat" de la calor i dels moments compartits.
L'estudi afegeix que al voltant de 8 de cada 10 catalans recorren al seu 'smartphone' diàriament per publicar fotos en els seus perfils de xarxes socials, i constata quin s'utilitza més a l'estiu: Facebook (91%), seguit de Twitter (49%) i Instagram (36%).
A més, Catalunya destaca com la comunitat autònoma amb més percentatge d'usuaris actius d'Instagram.