El primer accident per culpa d'un cotxe autònom es queda en una anècdota

Un vehicle de Google té un contacte amb un autobús a menys de 5 quilòmetres per hora | El sistema d'intel·ligència artificial va preveure, erròniament, que el conductor li cediria el pas per ocupar el seu carril

Un dels vehicles autònoms de Google del model que s'ha vist involucrat en l'incident
Un dels vehicles autònoms de Google del model que s'ha vist involucrat en l'incident | <a href='https://www.flickr.com/photos/loudtiger/' target='_blank'>Ben (loudtiger a Flickr)</a>
Redacció
01 de març de 2016
Actualitzat: 25 de març de 2017, 7:55h
El passat 14 de febrer, a l'avinguda del Camino Real de Mountain View (California), a prop de la seu de Google, va tenir lloc el primer accident provocat per un dels seus vehicles autònoms. L'incident no va provocar ferits: el cotxe autònom, un Lexus que estava supervisat per un conductor, va voler canviar de carril per evitar el trànsit del que ocupava, a la dreta, i va assumir que un autobús que s'aproximava li cediria el pas. Al començar a canviar de carril –a uns 5 quilòmetres per hora-, el costat esquerre del Lexus de Google va tocar el costat dret de l'autobús, que circulava a uns 25 quilòmetres per hora.


El mateix conductor de Google, segons l'informe oficial hauria vist l'autobús però tal com va fer el cotxe, hauria assumit que el deixaria passar, de manera que no hi va haver temps per evitar-lo. Google, per part seva, ha assumit la responsabilitat per primer cop, ja que fa uns mesos va explicar que després de sis anys els seus vehicles havien estat involucrats en poc més de 15 accidents, sempre per culpa de tercers. A més, la companyia ha valorat aquest incident fent arribar a alguns mitjans americans un fragment de l'informe mensual dels seus cotxes autònoms que es publicarà a principis de març on posa de manifest que la conducció no deixa de ser una "negociació" on les parts sempre intenten preveure què faran la resta de conductors, i ha indicat que s'ha estudiat el cas i s'han incorporat millores al programari per evitar que es repeteixi una situació semblant.

Així doncs, tot i tractar-se d'un fet destacable per ser el primer admès per Google, no sembla que hagi de ser un problema més enllà de l'anècdota. Però si que farà pensar més als enginyers de Google per treballar centrats no només en cotxes que es condueixin sols, sinó en el seu repte més gran: compartir la via amb persones que condueixen i amb les quals no hi ha comunicació instantània possible, i de qui mai se n'ha d'assumir que no facin el contrari del què una màquina n'esperaria.
Arxivat a