24
de juliol
de
2017, 15:10
Actualitzat:
20:05h
Els tècnics de l'ATM i Bimsa responsables de l'estudi informatiu sobre la connexió del tramvia per la Diagonal han insistit aquest dilluns en l'aposta perquè el projecte es dugui a terme per la superfície de l'avinguda de Barcelona expulsant el cotxe als laterals. En aquest sentit, han destacat en el primer dia de la comissió d'estudi de l'Ajuntament de Barcelona que aquesta primera opció seria la que registraria un major retorn social enfront a les altres tres: connexió per la mateixa via amb un tram soterrat (avinguda Sarrià-Bruc) o per Urgell, Provença i la Diagonal, o amb autobús elèctric només per la Diagonal.
La proposta, però, ha xocat amb l'oposició frontal del PDECat, PP i C's. Jordi Martí, del grup demòcrata, formació que va impulsar la creació de la comissió, ha expressat "grans reserves" cap a l'estudi presentat i ha amenaçat amb frenar les actuacions "reversibles" que es duguin a terme per implantar el tramvia a la Diagonal si el 2019 hi ha un canvi de govern municipal. A més a més, s'ha mostrat partidari de la connexió amb bus elèctric. Koldo Blanco, de C's, ha mostrat la seva preocupació pel fet que la reducció de carrils per als cotxes generi col·lapse a la ciutat i a altres barris, com l'Eixample, mentre que des del PP, Xavier Mulleras, ha considerat que els tècnics "han vingut a parlar del seu llibre" a l'hora de presentar un informe que serveix de "suport d'una decisió presa pel govern municipal actual".
Suport d'ERC, PSC i Ardanuy
Més favorables a l'opció preferida per l'Ajuntament i els serveis tècnics de l'ATM i Bimsa s'han mostrat ERC i el PSC. El republicà Jordi Coronas ha assegurat que el seu grup és partidari de "reduir vehicle privat tan com sigui possible i reformar tota la Diagonal" i ha plantejat si seria possible escurçar el soterrament plantejat en l'opció 2, la més cara de totes. El socialista Daniel Mòdol ha ressaltat que malgrat les opinions "a favor i en contra" del tramvia per la Diagonal, "tothom dona per fet que hi serà".
El president de la comissió, Gerard Ardanuy, regidor no adscrit de Demòcrates, ha situat com a "estratègica" per a la reducció de la contaminació i la millora de la mobilitat la construcció d'una "línia que uneixi la plaça Francesc Macià i les Glòries". "El transport privat s'ha de reassignar i cedir l'espai a altres formes de transport més sostenibles", ha defensat.
Sanz, sobre el tramvia per la Diagonal: "És una demanda àmplia"
La tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, ha recordat la necessitat d'arribar a un "acord polític" i ha demanat "seriositat i rigor" a la resta de grups en el debat sobre la connexió del tramvia per la Diagonal, el que al final de la sessió d'aquest dilluns ha qualificat de "demanda àmplia en la societat".
Sanz també ha carregat contra l'amenaça del PDECat demanant "humilitat". "Les enquestes no indiquen que el seu grup pugui revertir res", ha contestat a Martí. A més a més, ha respost a C's que per "per incrementar la transició" al transport públic "és fonamental" augmentar-lo i reduir l'espai per al transport privat.
El nombre de sessions marca l'inici de la comissió
L'inici de la comissió ha estat marcat pel debat entre els diferents grups sobre el nombre de sessions que ha de tenir el pla de treball, que en preveia sis. Martí ha encetat la discussió plantejant la necessitat d'ampliar el calendari de la comissió a 10 sessions, proposta a la qual s'han Mulleras i Blanco (C's). Coronas, per la seva banda, ha insistit en la necessitat d'incorporar una sessió sobre l'impacte metropolità del tramvia. En aquesta situació, Sanz ha plantejat incloure la sessió proposada pels republicans i permetre que, un cop comencin els treballs de la comissió, qualsevol sessió es pugui allargar a un altre dia si resulta necessari.
Estava previst que la resta de sessions, que encara no estan calendaritzades, analitzessin l'impacte de les solucions en l'espai urbà, l'impacte sobre la mobilitat, l'anàlisi cost-benefici i els costos de totes les opcions de gestió. Amb la proposta d'increment de sessions sobre la taula, el pla de treball s'acabarà de concretar en la pròxima sessió.
La proposta, però, ha xocat amb l'oposició frontal del PDECat, PP i C's. Jordi Martí, del grup demòcrata, formació que va impulsar la creació de la comissió, ha expressat "grans reserves" cap a l'estudi presentat i ha amenaçat amb frenar les actuacions "reversibles" que es duguin a terme per implantar el tramvia a la Diagonal si el 2019 hi ha un canvi de govern municipal. A més a més, s'ha mostrat partidari de la connexió amb bus elèctric. Koldo Blanco, de C's, ha mostrat la seva preocupació pel fet que la reducció de carrils per als cotxes generi col·lapse a la ciutat i a altres barris, com l'Eixample, mentre que des del PP, Xavier Mulleras, ha considerat que els tècnics "han vingut a parlar del seu llibre" a l'hora de presentar un informe que serveix de "suport d'una decisió presa pel govern municipal actual".
Suport d'ERC, PSC i Ardanuy
Més favorables a l'opció preferida per l'Ajuntament i els serveis tècnics de l'ATM i Bimsa s'han mostrat ERC i el PSC. El republicà Jordi Coronas ha assegurat que el seu grup és partidari de "reduir vehicle privat tan com sigui possible i reformar tota la Diagonal" i ha plantejat si seria possible escurçar el soterrament plantejat en l'opció 2, la més cara de totes. El socialista Daniel Mòdol ha ressaltat que malgrat les opinions "a favor i en contra" del tramvia per la Diagonal, "tothom dona per fet que hi serà".
El president de la comissió, Gerard Ardanuy, regidor no adscrit de Demòcrates, ha situat com a "estratègica" per a la reducció de la contaminació i la millora de la mobilitat la construcció d'una "línia que uneixi la plaça Francesc Macià i les Glòries". "El transport privat s'ha de reassignar i cedir l'espai a altres formes de transport més sostenibles", ha defensat.
Sanz, sobre el tramvia per la Diagonal: "És una demanda àmplia"
La tinent d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, ha recordat la necessitat d'arribar a un "acord polític" i ha demanat "seriositat i rigor" a la resta de grups en el debat sobre la connexió del tramvia per la Diagonal, el que al final de la sessió d'aquest dilluns ha qualificat de "demanda àmplia en la societat".
Sanz també ha carregat contra l'amenaça del PDECat demanant "humilitat". "Les enquestes no indiquen que el seu grup pugui revertir res", ha contestat a Martí. A més a més, ha respost a C's que per "per incrementar la transició" al transport públic "és fonamental" augmentar-lo i reduir l'espai per al transport privat.
El nombre de sessions marca l'inici de la comissió
L'inici de la comissió ha estat marcat pel debat entre els diferents grups sobre el nombre de sessions que ha de tenir el pla de treball, que en preveia sis. Martí ha encetat la discussió plantejant la necessitat d'ampliar el calendari de la comissió a 10 sessions, proposta a la qual s'han Mulleras i Blanco (C's). Coronas, per la seva banda, ha insistit en la necessitat d'incorporar una sessió sobre l'impacte metropolità del tramvia. En aquesta situació, Sanz ha plantejat incloure la sessió proposada pels republicans i permetre que, un cop comencin els treballs de la comissió, qualsevol sessió es pugui allargar a un altre dia si resulta necessari.
Estava previst que la resta de sessions, que encara no estan calendaritzades, analitzessin l'impacte de les solucions en l'espai urbà, l'impacte sobre la mobilitat, l'anàlisi cost-benefici i els costos de totes les opcions de gestió. Amb la proposta d'increment de sessions sobre la taula, el pla de treball s'acabarà de concretar en la pròxima sessió.