
Aquest divendres ha tingut lloc la signatura oficial del nou conveni entre l'ajuntament de Solsona i l'Associació de Festes del Carnaval, un conveni que segons l'alcalde, David Rodríguez, "feia anys que ho esperavem, però com que no teniem l'equipament en condicions no el podiem fer efectiu".
Rodríguez ha agraït a l'AFCS "la valentia" per signar el conveni, tot i reconeixent "l'esforç del consistori" per garantir durant 4 anys aquest conveni.
I és que una de les novetats més destacades és la incorporació d'un percentatge del benefici de les barres en l'aportació al carnaval, aportació que s'incrementa progressivament a mesura que creixi la recaptació.
Rodríguez ha subratllat que en moments de crisis, tot i la tendència a retallar, es tingui en compte que el carnaval és la Festa que recull un major moviment de gent i visitants i per tant més moviment econòmic.
Per la seva banda, la regidora de Cultura, Sara Alarcón, ha considerat que "ens hem de felicitar tots plegats", per què "és un acord positiu cap a una festa que situa Solsona en el mapa", per que en aquests moments, festes com el carnaval de Solsona "aporten valor afegit".
Alarcón s'ha mostrat contenta per que finalment la Sala Polivalent acollirà el Carnaval i per que es generen noves oportunitats d'ingressos per a la festa ja que fins ara mai s'havia considerat el tema de les barres.
Finalment, Raquel Freixes ha valorat la importància de l'acord, que garanteix que "el Carnaval no quedarà despullat econòmicament".
Freixes ha descrit les particularitats del Conveni, que aquest 2012 tindrà un periode de transició, amb alguns actes a la Xelsa, per que el canvi no sigui tant sobtat i sí més gradual, de cara a fer l'any vinent tot a la Sala Polivalent.
Per Freixes, és un nou repte, després de portar 40 anys fent la festa a la mateixa Sala.
I respecte a la participació en les barres, la presidenta del carnaval confia que els beneficis que aporti es reinverteixin també en la Sala. A més, l'ingrès per les barres, "ens permetrà aconseguir preus d'entrades més competitius" de cara a la competència que s'espera tenir en el futur.
L'acord
1. L'Ajuntament es compromet a realitzar una aportació de 9.500 euros (6.000 en efectiu més 3.500 per pagar les llotges), per a l'edició de la festa del carnaval cada any fins el 2015.
2. Per a l'edició del carnaval de 2012, l'Ajuntament cedeix gratuïtament a l'Associació la Sala Polivalent per als dies:
-12 de febrer (Ball d'Assaig)
-19 de febrer (Taller infantil)
-20 de febrer (Carnaval infantil, concurs de disfresses infantil, i en caas de pluja, Ball de l'empastifat)
-20 de febrer (Sopar de comparses)
-21 de febrer (Concurs de disfresses)
-22 de febrer (Ball de Jubilats)
3. A partir del carnaval 2013, l'Ajuntament cedeix gratuïtament la Sala Polivalent durant els dies que duri la Festa. En aquest cas, el benefici que s'obtingui de les barres que s'hi instal·lin es repartirà d'acord amb els percentatges següents.
- Fins a 8.000 euros de benefici net: 70% per l'ajuntament i 30% per a l'Associació.
-Fins a 12.000 euros de benefici net: 65% per l'ajuntament i 35% per a l'Associació.
-Fins a 16.000 euros de benefici net: 60% per l'ajuntament i 40% per a l'Associació.
-Si el benefici supera els 16.000 euros de benefici net: 55% per l'ajuntament i 45% per a l'Associació.
A partir també del Carnaval 2013 l'Associació es compromet a realitzar a la sala Polivalent la totalitat dels actes que figurin al programa d'actes de la festa que s'hagin de fer a cobert.
4. L'Ajuntament cedeix també la utilització del hall i de dues sales que es puguin tancar independentment amb clau de la Sala Polivalent per a l'habilitació de l'oficina de Carnaval, des d'aproximadament un mes abans de la festa i previ acord de les parts.
5. A més a més, l'Ajuntament cedeix també la Sala Polivalent per a la realització dels assaigs dels ballets de Carnaval. D'altra banda , i atesa la demanda de visita de les escoles, es concertarà amb la direcció dels centres els horaris de visita dels elements folklòrics. Les dates d'una i altra activitat es concertaran amb un mínim d'antelació de 15 dies.
6. L'Associació es farà càrrec del lloguer d eles llotges oportunes per a instal·lar a la sala durant els dies en què s'hi celebrin actes en la forma que creguin oportuna per al bon funcionament dels mateixos.
7. pel que fa a les barres que s'instal·laran a la sala, pel que fa al carnaval 2012, la recaptació de les barres serà íntegrament per a l'Ajuntament. A partir del carnaval 2013 i fins el 2015, l'Ajuntament n'organitzarà la gestió, ja sigui per la via de concurs ja ho sigui per gestió directa, previ consens amb l'Associació.
En qualsevol cas es respectarà en tot moment la normativa vigent, especialment pel que fa a la prohibició de venda i subministrament de begudes alcohòliques als menors de 18 anys.
8. L'aportació detallada en els acords anteriors s'entén al marge de la resta de col·laboracions que l'Ajuntament, en funció de les seves possibilitats pressupostàries, pugui fer en concepte de publicitat o de treballs de la brigada municipal d'obres en el decurs de la festa.
9. L'Ajuntament no es fa responsable de les activitats que, en el decurs dels dies en què la Sala està cedida a l'Associació, es duguin a terme en el recinte.
10. Durant la vigència d'aquest conveni, i de manera gratuïta, l'Ajuntament cedeix a l'Associació un espai tancat de 100 m2 dins del magatzem municipal, espai habilitat de manera expressa per a l'emmagatzematge dels elements del folklore del Carnaval.
11. L'Associació es compromet a organitzar la festa del Carnaval durant els anys de vigència d'aquest conveni.
12. Durant la vigència del conveni, l'Associació presentarà a l'Ajuntament, abans del dia 30 de juny de cada any, els comptes corresponents a l'edició del Carnaval de l'any, amb els justificants d'ingressos i despeses legalment establerts.
13. El conveni serà vigent fins a 31 de desembre de 2015, i es prorrogarà anualment, tret del cas que qualsevol de les parts el denunciï amb un mes d'antelació al seu venciment.
-