Atenció als ciutadans de Solsona amb incidències relacionades amb el canvi de gas

La companyia facilita dos telèfons i, en cas que no es resolguin les seves peticions, els usuaris poden adreçar-se a l’OAC de l’Ajuntament

Publicat el 02 de novembre de 2015 a les 13:01

Arran de l’inici de les operacions de Gas Natural Distribución per realitzar el procés físic de canvi de gas propà al natural a la xarxa solsonina, alguns abonats han tingut incidències amb el servei els darrers dies. Per aquest motiu, i després de la sol·licitud expressa de l’Ajuntament, es comunica a la ciutadania que en cas de romandre més de 24 hores sense subministrament de gas o patir alguna altra incidència, pot trucar al telèfon 932697812. 

Mitjançant aquest telèfon, la companyia també programarà la visita a domicili necessària per efectuar l’adequació d’instal·lacions i les transformacions dels aparells de cada client, que aniran a càrrec de la mateixa empresa. A banda d’aquest telèfon, es recorda als abonats que disposen del número d’atenció al client gratuït 900708709. 

En cas d’una necessitat urgent a la qual la companyia subministradora no doni la resposta desitjada, els solsonins poden posar-ne en coneixement l’Oficina d’Atenció Ciutadana municipal, al 973480050, i fer-hi constar el nom i el telèfon de contacte per tal que el consistori realitzi les gestions pertinents. S’aconsella que ho facin les persones que porten més de 24 hores sense el servei.

Fins al dia 18

El passat 26 d’octubre Gas Natural va començar els treballs per al canvi de propà a gas natural, unes operacions que es preveuen completar el dia 18 d’aquest mes. El canvi de gas consisteix, primer, en el tancament de totes les escomeses dels 18 sectors en els quals s’ha dividit la xarxa de Solsona. Un cop verificat l’aïllament de cada sector, es procedeix a l’obertura de la vàlvula d’aportació de gas natural i el desplaçament del propà fins als punts de purga previstos. En aquests punts es realitzen cremes mitjançant torxes, que comencen a les onze de la nit. Es duu a terme un sector per dia i en llocs controlats, apartats de les façanes. Durant aquest procés, es buida la xarxa actual de tot el gas propà i es va introduint el nou combustible. 

Posteriorment, a partir de les vuit del matí de cada dia que s’hagi realitzat la crema, s’inicia l’adequació d’instal·lacions i les transformacions dels aparells de cada client, sempre a càrrec de la mateixa companyia –els abonats rebran una carta per informar del dia i l’hora de la visita.