Augmenta la picaresca de les companyies de gas a Solsona

L’Oficina del Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Solsonès, ha incrementat exponencialment les consultes per les visites de comercials

Publicat el 27 de febrer de 2017 a les 14:13

Diversos usuaris de Gas Natural de Solsona s’han vist sorpresos per visites de comercials de companyies de gas als domicilis. Aquests comercials demanen veure la factura per tal de poder aplicar un descompte. Una vegada comprovades les dates, demanen a l’usuari la signatura, sense adonar-se que el què està fent realment és un canvi de companyia, sense haver informat d’aquest extrem.

Una usuària ha narrat la seva experiència al Consell Comarcal del Solsonès quan uns comercials la van anar a veure a casa “m’han assegurat que venien a mirar si em facturaven bé el gas”. La usuària ha explicat que li van demanar una factura i que, a l’observar-la ”m’han dit que no m’aplicaven correctament un descompte i que signés en una tablet per tal que m’apliquessin correctament aquesta rebaixa”. La usuària, indignada, ha reconegut que després de signar, una vegada els comercials havien marxat, “m’he adonat que el que havia acceptat era un canvi de companyia de gas” amb l’agreujant que sense saber-ho “havia contractat uns serveis de manteniment que jo no havia sol·licitat.”

Des del Consell Comarcal del Solsonès, Josep Caelles ha animat als consumidors “a formular una queixa a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor per qualsevol dubte o problemàtica sorgida en relació a aquest o altres assumptes; estem al servei del consumidor”. Caelles, no ha estat de demanat als usuaris que “estigueu al cas”.
Recomanacions:

Per tant, si rebeu aquestes visites heu de saber que:
No entregueu cap document (factures, DNI, núm. de compte bancari) si realment no teniu clar canviar de companyia.

Si decidiu canviar, que us expliquin clarament quin són els serveis que inclou el contracte, si us interessa contractar serveis addicionals, com serveis de manteniment de la caldera, i altes que s’ofereixen.

Heu de saber que teniu 14 dies per desistir (anul·lar) d’aquest contracte que heu signat sense cap penalització.  

La manera d’anul·lar el contracte és comunicar-ho a la companyia de forma que en quedi constància, els comercials us haurien de deixar un document de desistiment per tal de poder fer aquest tràmit.

Demaneu l’acreditació de l’empresa que representen.

Per a qualsevol dubte o aclariment podeu contactar amb l’oficina del Consumidor del Consell Comarcal, demanant hora al telèfon 973482003.