
Abans de finalitzar aquest mes de juny, dos tòtems de pedra i acer de grans dimensions amb els perfils de dos dels símbols de la imatgeria festiva solsonina presidiran les principals entrades del nucli antic de la ciutat. De fet, des d'aquesta setmana ja n'hi ha un de col·locat, el del portal del castell, mentre que la setmana vinent es treballarà en la instal·lació del del portal del Pont.
Són punts d'informació comercial per als visitants dissenyats de manera que es converteixin en un reclam per fer-s'hi fotos, situats estratègicament a les zones d'estacionament més freqüentats a tocar del centre històric. es tracta d'un projecte de la regidoria de Promoció Econòmica i Turisme impulsat pel grup de comerç de Solsona Co (Pla director de promoció econòmica de Solsona) per posar en valor el comerç de proximitat.
Aquest dijous al vespre han presentat el projecte als mitjans de comunicació l'alcalde, David Rodríguez, i el regidor de Promoció Econòmica i Turisme, Lluís-Xavier Gonzàlez, acompanyats de diversos representants del grup de comerç de Solsona Co, dins el qual hi ha la UBIC, i les entitats vinculades al fet geganter solsoní.

"Una experiència gegant"
El conjunt del portal del Castell conté la silueta del Gegant Boig. A la part posterior, de cara a l'aparcament del Camp del Serra, es completa amb un vinil que conté un plànol amb la ubicació de prop de 300 establiments que poden ser d'interès per als visitants. Al Portal del Pont, el tòtem presenta la silueta del drac de Festa Major i el mateix plànol dóna la benvinguda als visitants que venen de la banda de l'aparcament de les Moreres. En ambdós casos, són peces de pedra d'uns dos metres d'alçaria per tres d'amplada i promocionen l'eslògan "Solsona, una experiència gegant".
Els establiments que es poden localitzar en el mapa no són tots els d ela ciutat, sinó aquells que poden ser d'interès per als visitants. Per tant, no hi figuren, per exemple, tallers de cotxes, clíniques dentals o gestories. La resta, estan classificats per sectors (hostaleria i restauració, alimentació, moda i calçats, objectes de regal, serveis, llar i jardí i salut).
L'ajuntament va adjudicar el projecte a l'empresa Geosilva. En les peces hi ha treballat Pedra maties i l'obra civil l'ha executat Obres Pardalé. També hi han participat SERTIC, MHA i Pintures Grifell.
El pressupost total ascendeix a 23.537 euros.Els establiments que es poden localitzar en el mapa no són tots els d ela ciutat, sinó aquells que poden ser d'interès per als visitants. Per tant, no hi figuren, per exemple, tallers de cotxes, clíniques dentals o gestories. La resta, estan classificats per sectors (hostaleria i restauració, alimentació, moda i calçats, objectes de regal, serveis, llar i jardí i salut).
L'ajuntament va adjudicar el projecte a l'empresa Geosilva. En les peces hi ha treballat Pedra maties i l'obra civil l'ha executat Obres Pardalé. També hi han participat SERTIC, MHA i Pintures Grifell.

L'ajuntament estudia instal·lar un tercer tòtem
En l'acte de presentació d'aquests elements túristics i comercials, el regidor de Promoció Econòmica i Turisme, Lluís-Xavier Gonzàlez va explicar que estan estudiant ubicar un tercer tòtem en un altra entrada de Solsona, de cara a l'any vinent i en funció de les disponibilitats pressupostàries.
Per la seva part, l'alcalde de Solsona, David Rodríguez, va subratllar que aquesta era una idea que els agradava molt, però que han tardat un any i mig a materialitzar-la, per que els ha costat molt trobar la millor ubicuació per aquests tòtems que complis tota la seva funció i no fes nosa.