Topògrafs al carrer Llobera. Foto: AjSLS
La Diputació de Lleida ha aprovat la sol·licitud de l'Ajuntament de Solsona d'assumir la redacció del projecte de remodelació del carrer de Llobera, obra inclosa dins el Pla de barris, tal com va fer amb el carrer de Sant Llorenç. De fet, aquesta setmana tècnics del servei d'Infraestructura Viària de l'ens provincial ja han iniciat els treballs previs d'aixecament topogràfic. Tenint present que el Pla de barris finalitza aquest any i, per tant, és inviable l'execució de les obres, el consistori vol dotar-se almenys del projecte per quan es presenti l'ocasió d'aconseguir-ne el finançament necessari.
Amb el projecte sobre la taula, que és previst enllestir abans de final d'any, l'Ajuntament preveu guanyar temps i tenir una part de feina feta el dia que s'hagin de licitar els treballs d'urbanització. Tanmateix, hi la possibilitat, tot i que no està confirmada, que el consistori pugui acollir-se a una nova pròrroga del Pla de barris.
Els serveis tècnics de la Diputació de Lleida tornaran els pròxims dies per completar els treballs de camp i detectar els serveis existents al carrer, juntament amb els serveis tècnics municipals. Una vegada disposin de tota la documentació redactaran el projecte d'urbanització corresponent. S'estudia la possibilitat d'incloure-hi també la previsió de remodelació de l'entorn perimetral de la plaça de Sant Pere, ja que es considera que requereix un tractament diferenciat respecte de la resta del carrer de Llobera.
El plantejament d'aquesta intervenció seguirà els mateixos criteris que en els altres eixos del nucli antic que s'han inclòs dins el Pla de barris. Així, s'hi preveu suprimir voreres i altres barreres arquitectòniques, unificar espais, eliminar el cablejat aeri, actualitzar els serveis soterrats i pavimentar el vial amb un predomini de pedra del país.
Sant Llorenç es completarà a final d'estiu
D'altra banda, les obres del carrer de Sant Llorenç, que van escometre's el gener, és previst que s'enllesteixin a final d'estiu o principi de tardor. El projecte inicial s'ha vist ampliat amb obres complementàries als dos extrems de l'eix. A tocar amb la carretera de Bassella, s'han ampliat les voreres i a la placeta de l'inici del carrer des de Sant Miquel –a l'altra banda de la plaça de la Catedral–, s'ha projectat la millora del paviment amb pedra del país així com l'ampliació de la xarxa d'enllumenat i de baixa tensió per facilitar el soterrament de tots els serveis.
Comencen els treballs per al projecte de remodelació del carrer de Llobera
Els assumeix la Diputació de Lleida per encàrrec de l'Ajuntament dins el Pla de barris
Ara a portada
Publicat el 22 de juny de 2011 a les 14:10
Et pot interessar
-
Municipis La major part de serveis de la Policia Local de Solsona són de seguretat ciutadana
-
Municipis Solsona porta al Ple els primers tràmits per construir una nova deixalleria
-
Municipis Sant Llorenç repara el paviment de diferents carrers del municipi
-
Municipis Instal·len una sitja de sal a coll de Jou