Fins a l'11 d'abril es pot consultar el cens electoral. Foto: Adrià Costa
Més de 5,3 milions de catalans estan cridats a les urnes a les eleccions municipals, segons dades provisionals. Aquest dilluns, s'ha iniciat el procés d'exposició pública del cens en període electoral i de rectificació de les dades per als comicis. Les dades es podran consultar fins l'11 d'abril i els ajuntaments estan obligats a mantenir un servei de consulta de les llistes electorals vigents dels seus municipis, segons el Departament de Governació. Durant aquest període es podran presentar reclamacions davant de les delegacions provincials de l'Oficina del Cens Electoral o dels ajuntaments, per modificar les dades i sobre inclusió o exclusió del cens.
També durant el mateix termini, els representants de les candidatures poden impugnar el cens de les circumscripcions que en els sis mesos anteriors hagin registrat un increment de residents significatiu i no justificat. L'Oficina del Cens Electoral farà públiques les rectificacions i notificarà als reclamants i als ajuntaments la resolució de les peticions el 15 d'abril.


La consulta es pot fer per mitjans informàtics, amb la identificació prèvia de la persona interessada o mitjançant l'exposició al públic de les llistes electorals, si no es compta amb mitjans informàtics suficients.


La xifra provisional d'electors a Catalunya per a les properes eleccions municipals és de 5.306.890 (5.240.686 electors residents i 66.204 electors estrangers residents a l'Estat espanyol).
ARA A PORTADA
-
-
Institucions i teixit empresarial del Solsonès i Cardona celebren una dècada d’impuls socioeconòmic Redacció
-
El solsoní Genís Cardona rep un guardó literari a la Festa de les Lletres de Terrassa Ramon Estany Montanyà
-
Neix a Solsona l'Associació de Mancomunitats de Catalunya per aconseguir un «accés just» als recursos públics Redacció
-
Publicat el 04 d’abril de 2011 a les 17:58
Et pot interessar
-
Política
El conseller Espadaler visita Solsona i anuncia una inversió de 166.000 euros per al Tribunal d'Instància
-
Política
El conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, visitarà aquest divendres Solsona
-
Política
El conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper, visita Solsona i Guixers
-
Política
ANC Solsona, un comiat amb desig de continuïtat
-
Política
Junts Impulsem està a favor de la gratuïtat del transport i menjador escolar
-
Política
Acte commemoratiu del primer d'octubre a Solsona
