El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament a partir de divendres 22 d’abril dos nous radars de tram -un per cada sentit de circulació- a la C-14 entre els municipis de Ponts (Noguera) i Bassella (Alt Urgell). Els dos radars controlaran la velocitat al llarg d'un tram d'uns 9,5 quilòmetres de longitud on la velocitat màxima permesa és de 90km/h. En els darrers cinc anys, des del 2017, en el tram que comprèn ambdós radars s'han registrat 8 víctimes mortals, 15 ferits de gravetat i hi ha hagut un total de 47 sinistres amb víctimes. Amb aquests dos nous detectors, ja són 242 els punts de control instal·lats a Catalunya, 34 dels quals són de tram.
En concret, es posarà en marxa un radar de tram entre els quilòmetres 124,795 i 134,300 de la C-14 en sentit Bassella que controlarà la velocitat del carril de la calçada al llarg de 9,505 km de longitud.
L'altre radar està ubicat en sentit Ponts entre els punts quilomètrics 134,304 i 124,807 i controlarà també la velocitat del carril de la calçada al llarg d'un tram de 9,497 km de longitud. El límit màxim de velocitat permès en tot el tram controlat és de 90 km/h.
Amb aquesta ampliació de 19,002 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 172,911 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquests nous dispositius, el conjunt de la xarxa viària catalana ja té 34 radars d’aquest tipus instal·lats.
Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès.
Actualment, i comptant aquests nous cinemòmetres, a la xarxa viària catalana hi ha 242 punts de control, dels quals 34 són radars de tram. Segons el SCT, els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l'accidentalitat.
De fet, la velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l'any 2021 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 17,4% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes i va augmentar la presència en la casuística de la sinistralitat respecte al 2019 (11,9%).
Aquest divendres entra en funcionament un nou radar de tram a la C-14 entre Ponts i Bassella
Els cinemòmetre, un per cada carril de circulació, limita la velocitat màxima a 90km/h
ARA A PORTADA
-
El Consell Comarcal del Solsonès lliura el Premi Signum a l’historiador Ramon Planes Albets Redacció
-
-
Solsona aconsegueix 319.000 euros per millorar i modernitzar tres equipaments esportius municipals Redacció
-
El Consell Comarcal del Solsonès celebra el lliurament dels premis del concurs de dibuixos i nadales 2025 Redacció
-
Una batuda de senglar en temps de pesta: «Hem passat d'assassins a herois» Arnau Urgell i Vidal | Hugo Fernández Alcaraz
Publicat el 21 d’abril de 2022 a les 17:01
Actualitzat el 21 d’abril de 2022 a les 17:05
Et pot interessar
-
Societat
Pinell de Solsonès ha finalitzat la construcció d'un columbari al cementiri de Sant Climenç
-
Societat
El Carnaval de Solsona i l'Institut d'Estudis Ilerdencs lliguen un acord econòmic de col·laboració per tres anys
-
Societat
La brigada de Solsona incrementa i substitueix arbrat urbà amb una seixantena d'exemplars
-
Societat
Solsona planta una trentena de noguers procedents d’una finca privada
-
Societat
Guixers aprova nous preus públics per la prestació als particulars de serveis, materials i béns de propietat municipal
-
Societat
L'incivisme de la nit dels sopars d'empreses obliga a suspendre aquell dia el servei del porta a porta
