El Govern ha anunciat aquesta setmana que recupera el toc de queda per frenar l'augment de contagis de Covid en plena sisena onada. Els municipis afectats seran, si ho autoritza el TSJC, tots els que tinguin més de 10.000 habitants i una incidència acumulada a set dies de 250 casos per cada 100.000 persones. Els pots consultar en el següent mapa:
[intext1] [nointext]
En total es proposa una llista de 125 municipis que hauran d'aplicar el confinament nocturn d'una a sis de la matinada a partir d'aquest divendres, dels quals 116 perquè compleixen els llindars de població i incidència i els altres 9 pel fet de trobar-se envoltats per aquests, esdevenint municipis illa. La sol·licitud és per dues setmanes, de manera que afectaria totes les festes de Nadal. L'última vegada que es va prohibir la mobilitat nocturna va ser a l'estiu, per fer front a la cinquena onada.
[intext2]
"Les xifres de les darreres hores ens han obligat a actuar", ha admès el president de la Generalitat, Pere Aragonès. Davant dels indicadors "disparats" i la situació "crítica", ha dit, el Govern estava obligat a actuar. "Quedar-se de braços plegats no seria coherent ni responsable, seria temerari i una inhibició de les responsabilitats en la seguretat col·lectiva de tota la ciutadania", ha remarcat. Les mesures, ha dit, són "dures" i l'executiu "no ho desitjava".
[intext3]
A banda del toc de queda, el Govern ha demanat aplicar més mesures. Les més destacades són la limitació de trobades a deu persones, el tancament de l'oci nocturn i la reducció d'aforaments en restaurants -50% a l'interior- i el comerç, la cultura i esdeveniments esportius al 70%.
[intext4]
[plantillacoronavirus]
Consulta aquí els 125 municipis amb toc de queda
Si el TSJC ho avala, el Govern aplicarà el confinament nocturn als municipis amb més de 10.000 habitants i la incidència alta
ARA A PORTADA
-
Més de 150 persones assisteixen a la lliçó inaugural del curs de L'Aula d'Extensió Universitària de Solsona Redacció
-
Salut alerta de missatges fraudulents que demanen dades per vacunar-se de la grip i la covid o renovar la targeta Redacció
-
-
-
César Burgués, Tate Gualdo i Dolors Pujol reben el reconeixement de la comunitat docent del Solsonès Ramon Estany Montanyà
Publicat el 21 de desembre de 2021 a les 19:46
Et pot interessar
-
Societat Dissabte comença una nova ronda de visites dels regidors de barri de Solsona
-
Societat La Plaça del Palau Episcopal de Solsona acollirà enguany la gala dels Reconeixements empresarials
-
Societat La cooperativa Raiels celebra deu anys arrelant territori i futur al món rural
-
Societat La 5a Fira de la Terra del Solsonès potencia les xerrades tècniques i els tallers de cuina
-
Societat L'Oficina Local d'Habitatge de Solsona fa 20 anys amb el repte d'incorporar nous pisos
-
Societat Homenatge a la gent gran de Llobera