La colla gegantera Cal Cardoní de Torà suma la geganta Maria

Maria, la nova geganta de la colla Cal Cardoní, s’incorpora coincidint amb el quinzè aniversari de l’entitat

Publicat el 09 de maig de 2026 a les 09:39
Actualitzat el 09 de maig de 2026 a les 09:41

La colla gegantera Cal Cardoní de Torà ha fet pública aquest abril la integració d’una nova figura dins el grup: la Jove de Cal Cardoní. Aquesta geganta, amb una alçada d’1,60 metres i un pes de 30 quilos, ha estat batejada amb el nom de Maria i a partir d’ara acompanya el gegant Francesc. El mestre Xavi Suárez ha estat l’encarregat de crear la figura, mentre que la confecció del vestit ha anat a càrrec de la sastreria Cal Sangrà d’Agramunt.
 

 

  • La colla de Cal Cardoní amb la nova geganta i un altre dels seus gegants, el Jove

Història i desenvolupament de la colla gegantera

L’arribada de la nova geganta coincideix amb el quinzè aniversari de l’associació. La colla suma ja vuit gegants i una desena de membres. L’entitat manté caràcter privat i disposa d’imaginari propi dins l’àmbit festiu, manté activitat regular al municipi i participa en trobades de diverses localitats catalanes.

Presentació de Maria a Torà

La presentació oficial es va dur a terme dissabte 4 d’abril durant una trobada amb participació dels gegants de Cervera i Sanaüja. Durant l’acte es va organitzar una cercavila que va recórrer les places Font i del Vall, i es va lliurar un detall floral a les figures femenines.