Aquest dilluns s'ha encetat la segona setmana de vacunacions a la regió sanitària de la Catalunya Central ampliant el radi d'actuació geogràfic i també els col·lectius a qui se'ls administra la vacuna. La voluntat és, superada la primera setmana on els esforços s'han concentrat en els equips de Bages i Berguedà, arribar al màxim de persones possibles dels col·lectius prioritaris. Així, ja s'han posat en marxa tots els equips per a vacunar residències, tant usuàries i usuaris com als professionals que hi treballen d'Osona, Anoia, Solsonès i Moianès. També s'han començat a vacunar els primers professionals de salut de primer línia d'atenció.
En una setmana 1.204 vacunes en 14 residències
En la primera fase de vacunacions que hi ha en marxa, Salut preveu arribar a la Catalunya Central a més de 10.000 persones entre usuaris i usuàries i professionals que treballen a les 155 residències de la regió sanitària. Per a poder vacunar a les residències, s'han format tres equips de professionals que donaran cobertura a Bages-Berguedà i Moianès, Anoia-Solsonès i Osona, amb seixanta professionals i divuit administratius.
La primera setmana els esforços s'han concentrat en residències de Bages i Berguedà. En concret, al Bages s'han vacunat 875 persones entre residents i professionals de deu residències i al Berguedà un total de 329 persones de quatre residències més.
La concentració d'esforços al Bages i Berguedà ha permès als equips familiaritzar-se amb la vacuna que s'administra mentre s'ha esperat a disposar del material per transportar-la i formar més professionals. Aquest dilluns ja han arribat prop de 3.000 dosis més que es reparteixen en 975 unitats per a cadascun dels 3 equips. En paral·lel al treball a residències s'ha engegat també la vacunació a professionals sanitaris.
De fet, a Bages i a Anoia ja s'ha començat a administrar vaccines a professionals amb l'objectiu de reforçar aquest grup essencial.
La vacuna que s'administra en aquesta primera fase és de la companyia Pfizer/BioN-Tech. L'equip de professionals que participen a la campanya de vacunació contra la Covid-19 han rebut formació. La presentació de la vacuna és en vials que, un cop diluïts, cada vial conté cinc dosisi de vacuna. La pauta d'administració és de dues dosis de 0,3 ml administrades per via intramuscular amb un interval de com a mínim 21 dies.
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de gener de 2021 a
les 18:53
Actualitzat el
04 de gener de 2021 a les
18:55
Et pot interessar
-
Societat
Xerrada a Solsona sobre «Orientacions per educar i acompanyar la diversitat religiosa de les nostres aules»
-
Societat
Aquesta setmana s’obren les inscripcions als primers casals de Setmana Santa gratuïts de Solsona i Torà
-
Societat
La Fira del Trumfo i la Tòfona de Solsona supera les previsions de pluja i tanca amb bon balanç
-
Societat
Impulsen un projecte per crear un alberg-residència a Solsona amb 50 places per acollir estudiants
-
Societat
Pinós exigeix el pagament pendent de la subvenció europea per aturar l'augment del deute municipal
-
Societat
Deixant Empremta tanca l’intercanvi juvenil internacional EcoBusiness, enfocat en la creació de negocis sostenibles
