L’Oficina de Turisme del Solsonès rep durant l'estiu unes 3.900 visites, 400 més que l'any passat

1.100 persones participen a les visites guiades temàtiques de Solsona

Publicat el 22 de setembre de 2016 a les 14:56
Actualitzat el 22 de setembre de 2016 a les 15:06

Foto: Associació Ithaca


El visitant familiar pren força amb el 27% de consultes realitzades, tot i que les parelles continuen sent majoritàries (38%)

L'Oficina de Turisme del Solsonès ha registrat entre els mesos de juliol i agost unes 3.900 visites, un 11,4 per cent més respecte de l'any passat. Es confirma, així, la tendència a l’alça del sector que s’ha produït a la resta del país. Alhora, la participació de 1.100 persones a les visites guiades temàtiques de Solsona consolida el pes del turisme cultural a la capital de comarca. Amb 350 consultes realitzades per famílies a l'Oficina de Turisme (el 27%), es reforça el pes d'aquest perfil de visitants, si bé continuen sent majoritàries les parelles (38%), que acudeixen a la comarca per gaudir dels actius paisatgístics i l’àmplia oferta cultural i gastronòmica.
Els principals valors turístics de Solsona es troben de muralles endins. Tal com constaten els tècnics que treballen a l'Oficina de Turisme, molts visitants queden sorpresos per la singularitat que presenta el nucli antic, juntament amb l’actiu folklòric i geganter. Aquest fet explica l'èxit de les visites guiades d'aquest estiu, a les quals han pres part unes 1.100 persones. Se n'han organitzat tres: la ruta per La Solsona Monumental; Solsona, Ciutat Gegant –la més contractada pel turisme familiar- i la ruta nocturna Saltat d’història amb encenalls de gastronomia, centrada al Museu Diocesà i Comarcal de Solsona. Han incrementat notablement les visites del mes d'agost, atès que l'any passat només hi havia oferta el cap de setmana i enguany se n'han realitzat pràcticament a diari. A més, hi ha hagut l'activitat sobre el món geganter com a novetat per al públic familiar.

 



Pel què fa al turisme de natura, la demanda s'ha focalitzat en els espais de bany, les rutes a peu i en bicicleta i l'oferta de caiacs. També s’ha sol·licitat informació sobre el Salí de Cambrils, el Zoo del Pirineu, els molins de la Vall d’Ora, el nou Espai Barroc ubicat al Miracle i el Museu de la Vall de Lord, entre d'altres.
Turisme de proximitat
Pel què fa al perfil de qui acudeix a informar-se de l’oferta del Solsonès a l'Oficina de Turisme segons la procedència, l'encapçala el visitant català, en un 71,5%, principalment de l'àrea metropolitana, seguit del de la resta de l’Estat espanyol (14%), d'entre el qual destaca, per ordre de rellevància, el de Madrid, el País Valencià i el País Basc. Pel què fa al turisme europeu (14%), el majoritari al Solsonès és el francès, que ha registrat un augment del 37,5% respecte de l’any passat. Per darrera, els turistes del Regne Unit, Bèlgica i els Països Baixos són els que amb més afluència han desembarcat a la comarca.