Una persona ha resultat intoxicada per monòxid de carboni en un pis de Solsona, a la travessia de la Carretera de Bassella, aquest dissabte. Així n'ha informat Bombers, que ha detallat que era l'única persona que hi havia al pis.
El 112 ha rebut l'avís cap a dos quarts de 7 del vespre, alertat pels veïns i ha enviat una ambulància i una unitat de bombers. També s'hi han desplegat tres vehicles dels mossos d'Esquadra que han regulat el trànsit ja que durant la intervenció només es podia circular per un carril a causa de la presència dels vehicles d'emergència. Els bombers han accedit al pis i han verificat que no hi havia foc, han revisat l'immoble i han fet mesurament de gasos, així mateix han ventilat tant aquest pis com els de sobre. Pel que fa al la persona afectada, ha estat atesa pel SEM. Els Bombers apunten que la causa de la intoxicació pot haver estat la mala combustió d'una estufa de carbó.
Consells dels bombers amb els aparells de calefacció
Les calderes i els aparells de combustió que s'utilitzen per a la calefacció poden convertir-se en un element de risc si no estan en bon estat o no se'n fa un bon ús. Cal evitar la mala combustió. Per aquest motiu, segueix els consells següents:
- Si utilitzes un escalfador o una estufa amb foc obert o qualsevol altre element de calefacció, per tal d'evitar la intoxicació i garantir l'entrada d'aire net, ventila cada dia durant uns minuts.
- Revisa l'estat dels elements de calefacció, de les calderes, de les estufes, etc.
- Si un aparell no funciona bé o fa olor estranya no el facis servir.
- Mantén els infants allunyats de les estufes, dels brasers i de les xemeneies. No deixis encenedors al seu abast.
- No acostis les estufes, els brasers, etc. a les cortines, als mobles i, especialment, als llits o matalassos. Mai no eixuguis la roba o altres objectes a sobre, ja que podries provocar un incendi. No els cobreixis amb cap objecte.
En cas d'urgència:
- Si ets en una habitació amb una estufa de llenya, carbó o gas, un braser o una caldera i notes símptomes de mareig, ventila immediatament: obre alguna porta o finestra.
- Truca sempre al 112 si et trobes malament o penses que pateixes una intoxicació per mala combustió o si trobes algú inconscient en arribar a casa.
