
Més de vint persones entre directors d’entitats financeres que representaven vuit sucursals del municipi, representants d’entitats socials i els quatre grups polítics municipals van participar ahir al vespre a la Rectoria Vella a una sessió informativa sobre el servei Ofideute que des de fa unes setmanes ofereix l’Oficina Local d’Habitatge. D’aquesta manera es respon a la petició del Ple de l’Ajuntament de Sant Celoni que en data 22 de desembre de 2010 va prendre per unanimitat, un acord pel dret a l’habitatge enfront els llançaments del domicili de veïns i veïnes de Sant Celoni i de la Batllòria, fomentant l’adopció de diferents mesures per combatre les conseqüències socials dels desnonaments. En aquesta línia, a la reunió d’ahir es van exposar actuacions possibles per a evitar execucions hipotecàries i es va obrir la porta a un espai de diàleg per a facilitar la consecució d’acords en els casos que es presentin al municipi.
L’Oficina d’Habitatge, que presta el servei d’informació i assessorament general sobre qüestions d’habitatge, va detectar un augment de sol·licituds d’informació relatives a quotes impagades, o que en breu poden trobar-se en aquesta situació, de préstecs hipotecaris. Aquesta realitat va motivar un treball específic de l’Oficina d’Habitatge per procurar disminuir l’allau de persones que, per no poder pagar la quota hipotecària, es queden sense habitatge. En aquest sentit ha estat un pas important la signatura el dia 29 de març del conveni amb l’Agència d’Habitatge de Catalunya per tal d’estendre el servei Ofideute a Sant Celoni i a tot el Baix Montseny a través de l'Oficina d'Habitatge, que és juntament amb l'Oficina d'Habitatge de Reus el primer territori on s'ha estès la prestació d'aquest servei.
Proposta de noves condicions de retorn de préstec
El servei d’assessorament Ofideute, analitza el contracte hipotecari, el deute pendent actual de la família i la capacitat de pagament actual de la unitat familiar creditora, i seguidament construeix junt amb el ciutadà una proposta de les noves condicions de retorn del préstec a l’entitat financera que faci viable el seu pagament i el manteniment de la llar en l’habitatge; o, en el seu defecte, la resolució no onerosa del contracte de préstec. En els primers quinze dies de funcionament del servei, cinc ciutadans de diferents municipis del Baix Montseny s’han adreçat al servei i han concertat cita prèvia.
El servei Ofideute, s’afegeix a l’intens treball que s’ha fet i s’està fent des de l’Oficina d’Habitatge, com l’estudi de noves fórmules d’accés a l’habitatge, l’aprovació del Registre de sol·licitants d’habitatge protegit, el Reglament d’habitatges desocupats, l’extensió dels serveis de l’Oficina d’habitatge a tot l’àmbit territorial del Baix Montseny, el Programa d’arranjament d’habitatges per a dotar-los d’habitabilitat funcional, entre altres.