La subvenció es demana a través del Consell Comarcal del Vallès Oriental ja que Santa Maria de Palautordera és un municipi inferior als vint mil habitants. De fet, aquest és el principal projecte que presenta l'administració comarcal, juntament amb Llinars del Vallès i Sant Pere de Vilamajor com acompanyants.
Els grups de l'oposició reacis
Des dels grups de l'oposició no s'ha donat el vis-i-plau al projecte tot i que han fet valdra la seva postura amb diversos matisos. Per una banda, Francisco García Camacho (PSC) diu que està d'acord amb el fons del projecte però el seu grup no admet que l'Ajuntament faci una inversió sobre un edifici que no és propietat municipal, ja que és d'Adif, malgrat haver-lo cedit per un període llarg de cinquanta anys al consistori de Palau. Per aquest motiu el grup municipal socialista ha optat per l'abstenció en la votació.
El mateix sentit de vot de Xavi Blas (ERC) que ha afirmat que el seu grup no està d'acord en fer una inversió com aquesta en una instal·lació que té una amos aliens a l'Ajuntament i també expressa els seus dubtes sobre l'eficàcia que el Centre de Dinamització de Turisme Sostenible estigui ubicat a l'estació.
Oriol Hernández (CUP) ha raonat el vot contrari del seu grup dient que no estan d'acord en la manera com s'ha treballat el projecte que qualifiquen de personalista de l'equip de govern i que al seu parer és un projecte que donarà diners amb la venda de bitllets a una altra empresa. Per aquest motiu reiteren que les obres les ha de pagar Adif i que des de la CUP se seguirà fent campanya al carrer en contra de la proposta.
L'alcalde defensa l'oportunitat del projecte
L'alcalde de Santa Maria de Palautordera, Jordi Xena, se sorprèn i lamenta la postura adoptada pels grups de l'oposició de no donar suport a demanar una subvenció per un projecte d'aquestes característiques. Remarca i insisteix que a Palau no hi ha, ni hi haurà cap estació ja que des de fa temps s'ha convertit en un "baixador i, per tant no es tracta de fer una estació de tren. La venda de bitllets serà una tasca insignificant. El que es pretén és un projecte dinamitzador d'àmbit del Baix Montseny apostant clarament per un turisme sostenible, ecològic i respectuós".
El batlle de Santa Maria de Palautordera defensa que s'han encarregat estudis econòmics "molt conservadors que demostren la seva viabilitat" i alhora es tracta d'enllaçar-ho amb el projecte de La Tourdera que s'està creant i que Santa Maria de Palautordera sigui una de les tres portes d'entrada. En aquest sentit Jordi Xena remarca que "podem ser un referent i és una oportunitat que Palau no es pot permetre deixar escapar pel que té de dinamitzador del poble".
Xena també remarca que aconseguir atraure públic en aquest projecte pot ser tamateix una solució per descongestionar el Parc Natural del Montseny, una de les preocupacions de la Diputació de Barcelona. En qualsevol cas, recorda que ara "només es tracta de demanar diners i si no ens els donen ens ho haurem de replantejar", conclou l'alcalde de Santa Maria de Palautordera.

Estat actual de l'estació de Santa Maria de Palautordera. Foto: Jordi Purtí