«Canvi de marxa» a Santa Maria de Palautordera per conscienciar els joves a evitar accidents de trànsit

Societat

És una activitat educativa, impulsada per la fundació privada sense ànim de lucre Mutual de Conductors amb el suport del Servei Català de Trànsit

Publicat el 22 de maig de 2018 a les 15:16
Actualitzat el 22 de maig de 2018 a les 16:20
"Canvi de marxa" és una activitat educativa, impulsada per la fundació privada sense ànim de lucre Mutual de Conductors amb el suport del  Servei Català de Trànsit  i  la col·laboració de l'Ajuntament i la Policia Local de Santa Maria de Palautordera, que té l'objectiu de conscienciar els joves d'entre 14 i 18 anys sobre les causes i conseqüències dels accidents de trànsit, així com fomentar conductes responsables i d'autoprotecció en aquest tram d'edat. L'acte ha tingut lloc aquest migdia a l'Envelat de Santa Maria de Palautordera amb l'assistència de 245 alumnes de diversos centres educatius de Santa Maria i Sant Esteve de Palautordera.
 
L'activitat, rotatòria per diferents municipis, consisteix en la representació d'una conversa telefònica entre dues germanes, una de les quals presencia un accident de trànsit quan es dirigeix en cotxe cap a la discoteca i truca a l'altra i li explica la situació. Durant el seu relat, s'intercalen vídeos informatius i també testimonis reals dels cossos d'emergència que s'ocupen de la gestió més immediata de l'accident, així com de víctimes i familiars. L'objectiu és que les noves generacions s'eduquin en la prevenció de la sinistralitat i l'adquisició de conductes que els protegeixin dels perills a la via pública i que els facin responsables.
 
Escull Baix Montseny com la teva font preferida de Google