A l’atenció del Sr. Pere Padrosa Pierre
Director General de Transports i Mobilitat
Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya
Avinguda de Josep Tarradellas, 2-6
08029 Barcelona
Benvolgut,
El Col·lectiu d’Usuaris i Usuàries Renfe del Baix Montseny vol manifestar la seva indignació pels següents fets:
S’ha produït casos d’usuaris i usuàries del transport de Renfe que per diferents motius no han pogut adquirir o validar el seu corresponent bitllet de viatge, i han estat requerits a abonar una sanció per part de l’agent/revisor de torn sense donar opcions a la compra del bitllet per part del mateix agent/revisor, el qual imposa la multa sense més explicacions.
A més, un cop imposada la infracció no se’ls ha donat cap tipus de certificat o còpia del butlletí de denúncia que, segons indica la normativa (article 52,3 b) de la Llei 7/2004, de mesures fiscals i administratives), serveix per fer el pagament de la multa de 100 euros durant els 30 dies posteriors a la sanció (a vegades se’ls ha comentat que els arribaria la comunicació de sanció de 100 euros al domicili). Aquest fet motiva que, a posteriori, arribi la primera comunicació de sanció per un import de 300 euros, fent preveure un esperit recaptatori per part de l’administració pública.
Esperem que es resolgui aquesta mala praxi ja que comporta una indefensió per part dels usuaris i usuàries del transport ferroviari de Renfe.
Ben cordialment,
Col·lectiu d’Usuaris i Usuàries Renfe del Baix Montseny
Sant Celoni, 17 de desembre de 2013
Carta oberta del Col·lectiu d'Usuaris i Usuàries de Renfe del Baix Montseny al director general de Transports i Mobilitat
Es queixen que hi ha viatgers que han estat sancionats perquè no han pogut validar el seu corresponent bitllet de viatge
Ara a portada
Publicat el 21 de desembre de 2013 a les 17:11