Els Mossos d'Esquadra han detingut dotze persones, deu homes i dues dones, d'edats compreses entre els 21 i els 44 anys, per la seva participació en diversos furts de targetes bancàries al transport suburbà. Per a realitzar el furts utilitzaven la modalitat coneguda com a 'mirapins' o 'shoulder surfer' que consisteix en observar com la víctima posa el número PIN de la targeta quan està comprant el títol de transport, i després fer extraccions en caixers automàtics.
La investigació va començar arran de la detecció per part dels investigadors de l'augment d’estafes i furts a diverses estacions de metro i Rodalies de Barcelona. Tal i com han explicat els Mossos en un comunicat, es van obrir diverses diligències per aquests fets, ja que van identificar diferents autors que formaven grups que, de manera molt organitzada i especialitzada, efectuaven aquests furts i estafes.
Per aquest motiu, es va organitzar un dispositiu policial durant les tardes dels dies 27, 28 i 29 d’octubre amb l'objectiu de localitzar i detenir-los. Les detencions es van realitzar durant les tres tardes a diverses estacions de metro i Rodalies de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat, Badalona, l'Aeroport del Prat, i als municipis de Llinars del Vallès i Zamora. Alguns dels autors van ser detinguts quan intentaven abandonar el país o havien marxat de Catalunya, com és el cas de dues detencions a l'aeroport i la de Zamora, que les va realitzar la Policia Nacional durant el control de passaports després de les alertes dels Mossos d’Esquadra.
Els detinguts, que entre tots sumen 152 antecedents policials, van passar a disposició judicial i han quedat en llibertat amb càrrecs. Per dos d’ells, el jutjat ha decretat una prohibició d'accedir a la xarxa de Metro del Transport Metropolità de Barcelona.
Detinguts a Llinars membres d'una banda que furtava targetes bancàries al transport suburbà
Societat
En total hi ha dotze persones detingudes a diverses poblacions de Catalunya i l'Estat
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de novembre de 2021 a
les 14:44
Actualitzat el
07 de novembre de 2021 a les
15:11
Et pot interessar
-
Societat
Una kareteca del Baix Montseny entre les millors del planeta
-
Societat
Vilamajor suprimirà un carril bici nou de trinca després d'una consulta popular
-
Societat
Suspenen els desnonaments del bloc la Moreneta previstos aquest octubre a Sant Celoni
-
Societat
Vint anys d'inundacions en un pas de Riells: «És una falta de respecte»
-
Societat
Prieto confia que Cardedeu es declari zona catastròfica abans del 29-N
-
Societat
En marxa el dispositiu de tardor al Montseny: més busos i vigilància als visitants
