El Baix Montseny commemora el Dia Internacional de la Dona

Sant Celoni ha programat actes per diversos dies amb motiu del Dia Internacional de la Dona. El municipi celebrarà activitats fins el 27 de març.

Publicat el 08 de març de 2012 a les 16:25
El dia de la Dona a sant Celoni Foto: Jordi Purtí

L'Ajuntament i diverses entitats han organitzat un seguit d'activitats que han començat amb la presentació a la Sala petita de l'Ateneu de la Guia de llenguatge no sexista i el nou fullet informatiu del Servei a la Dona i que s'allarguen fins el 27 amb una xerrada col·loqui al Centre Cívic de la Batllòria al voltant de dones il·lustres.
 
L'acte central tindrà lloc el avui dia 8 amb un acte a la plaça de la Vila durant el qual es llegirà el manifest que s'ha elaborat a partir dels tallers d'igualtat de gènere realitzats entre els alumnes de 4t d'ESO de l'IES Baix Montseny, l'Avet Roig, La Salle i el Cor de Maria.

Altres municipis del Baix Montseny com Breda, Llinars del Vallès, Sant Feliu de Buixelleu i Arbúcies també tenen programades activitats. Dones de Breda ja ha posat a la venda els tiquets per al sopar que celebra anualment l’entitat per celebrar el Dia de la Dona. El sopar es farà el dia 10 de març al Cercle Bredenc. Can Mas Bagà de Llinars acollirà a les 7 de la tarda una conferència que porta per títol ‘L’impacte de les crisis en les dones’. A Sant Feliu de Buixalleu, l’Ajuntament acollirà dijous una xerrada sobre la salut de les dones que es titula ‘Dona, coneixes el teu sòl pelvià?’, a les 8 del vespre.

Per la seva banda a Arbúcies basa la commemoració en tres eixos: Educació, cultura i lleure, que omplen de contingut el dia internacional de les dones que es celebra des d’avui i fins dissabte a Arbúcies amb activitats que han implicat a centres educatius, col·lectius com el Forat del Dijous i l’Associació Obirar, i altres entitats i persones de la vila a títol individual. L’exposició de treballs sobre la igualtat de gènere realitzats per l’alumnat de l'Escola Dr. Carulla i el Col•legi Vedruna ja es poden veure des d’avui mateix a la Plaça de la Vila.