El Govern ha aprovat el Pla Estratègic del Cos d’Agents Rurals (Pecar) que preveu tirar endavant un reglament d’armes, que regularà el seu ús per part dels agents i les mesures de seguretat necessàries, i la creació de 300 places noves d’efectius fins a l’any 2024 i de 50 de personal tècnic i administratiu.
En roda de premsa posterior al consell executiu, la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, ha explicat que el pla vol potenciar el cos i adaptar-lo a les necessitats i reptes actuals; dimensionar la plantilla; desplegar les categories professionals i reforçar l’estructura per consolidar l’operativitat del cos.
A més del reglament d’armes i la creació de noves places, es preveu l’aprovació de la carta de serveis i del decret de segona activitat; el desenvolupament del pla de carrera; la instauració de noves tecnologies, com ara drons i tauletes, i la renovació del parc de vehicles i embarcacions.
Desplegament de noves categories
Segons Jordà, l’increment d’efectius permetrà dimensionar el cos i desplegar les diferents categories professionals, els grups de recolzament i els grups especials, i també ha explicat que preveuen revisar els procediments de treball "per millorar la qualitat dels serveis que presten els agents rurals i reforçar la seguretat de les seves actuacions".
Els Agents Rurals portaran armes a partir de la tardor
El cos també disposarà d'eines tecnològiques com drons o tauletes
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de juliol de 2019 a les 11:41
Et pot interessar
-
Societat Acollir infants tutelats durant les vacances: "És un procés d’enamorament mutu"
-
Societat Botifarra negra: les quatre que has de tastar al Montseny
-
Societat Així serà el nou casal de gent gran de Sant Celoni
-
Societat Dues jugadores de bàsquet professional fan un clínic a Llinars
-
Societat Alerten d'una planta tòxica invasora al Montseny
-
Societat Així funcionarà el Centre de Dia de Breda