El Govern ha aprovat el Pla Estratègic del Cos d’Agents Rurals (Pecar) que preveu tirar endavant un reglament d’armes, que regularà el seu ús per part dels agents i les mesures de seguretat necessàries, i la creació de 300 places noves d’efectius fins a l’any 2024 i de 50 de personal tècnic i administratiu.
En roda de premsa posterior al consell executiu, la consellera d’Agricultura, Teresa Jordà, ha explicat que el pla vol potenciar el cos i adaptar-lo a les necessitats i reptes actuals; dimensionar la plantilla; desplegar les categories professionals i reforçar l’estructura per consolidar l’operativitat del cos.
A més del reglament d’armes i la creació de noves places, es preveu l’aprovació de la carta de serveis i del decret de segona activitat; el desenvolupament del pla de carrera; la instauració de noves tecnologies, com ara drons i tauletes, i la renovació del parc de vehicles i embarcacions.
Desplegament de noves categories
Segons Jordà, l’increment d’efectius permetrà dimensionar el cos i desplegar les diferents categories professionals, els grups de recolzament i els grups especials, i també ha explicat que preveuen revisar els procediments de treball "per millorar la qualitat dels serveis que presten els agents rurals i reforçar la seguretat de les seves actuacions".
Els Agents Rurals portaran armes a partir de la tardor
Societat
El cos també disposarà d'eines tecnològiques com drons o tauletes
ARA A PORTADA
-
-
Societat Tres pobles del Montseny recullen més de 20.000 euros per Veneçuela Bernat Castanyer Colomer
-
-
Societat 500 bosses de brossa al dia: pobles del Montseny diuen «prou» a l'incivisme Bernat Castanyer
-
Societat Breda estrena la primera benzinera de la seva història: «Ha estat una aventura» Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
17 de juliol de 2019 a
les 11:41
Et pot interessar
-
Societat
El Montseny incorpora un alberg «senyorial» a la Carta Europea de Turisme
-
Societat
Del Montseny a l'espai: Pau Montplet, l'astrofotògraf que ha captivat la NASA
-
Societat
On es podrà veure l'eclipsi de Sol al Baix Montseny?
-
Societat
Lluc Flores, nou èxit del Montseny en taekwondo: «Cal memòria i coneixement»
-
Societat
Cardedeu acollirà més de 100 nous habitatges socials
-
Societat
Fotogaleria: La nova piscina descoberta de Sant Celoni en imatges
