Hostalric inicia el procés dels pressupostos participatius

Una proposta d'ERC aprovada pel ple servirà perquè veïns i entitats decideixin el destí de 25.000 euros

Publicat el 25 d’abril de 2012 a les 09:43
Els veïns d'Hostalric decidirà el destí de 25.000 euros Foto: Jordi Purtí

Veïns i entitats d'Hostalric estan convocats aquest vespre a la sala Serafí Pitarra on s'informarà de l'inici del procés de pressupostos participatius. Gràcies a aquest procés els veïns del municipi tindran l'oportunitat de decidir en què volen destinar 25.000 euros del pressupost municipal mitjançant l'aportació de propostes ciutadanes referides a la millora de la zona esportiva, joventut i cultura i l'arranjament de la via pública. "Hostalric es construeix des de l'Ajuntament, però també des dels seus carrers i les seves places. Les decisions sobre el futur del poble es prenen als plens municipals, però també es poden prendre a l'escola, l'institut o a les botigues", explica Josep Antoni Frias, alcalde d'Hostalric".

El procés que s'inicia avui dimecres 25 d'abril, obert a tota la ciutadania, servirà per presentar candidatures per formar part de la Comissió Permanent dels Pressupostos. Per participar-hi d'una manera activa hi ha dues vies ja sigui presentant projectes per dur a terme al municipi o bé votant alguna de les de les propostes que s'hagin presentat relacionada en algun dels tres àmbits plantejats.

Majoria ciutadana
Un cop acabat el termini de votació, es publicarà un document amb els resultats obtinguts, les propostes que han resultat elegides i els terminis en els quals s'executaran. El procés dels pressupostos participatius serà controlat i dirigit per
la Comissió Permanent dels Pressupostos Participatius, un òrgan amb onze membres, sis dels quals seran externs a l'Ajuntament. Per tant, els ciutadans del poble tindran la majoria en aquesta Comissió.

La Comissió estarà integrada pels representants dels grups municipals (1 per grup) i l'alcalde. A més a més, hi haurà tres membres que representaran les entitats i tres membres que seran a la Comissió a títol individual. Els representants del teixit associatiu seran triats per les mateixes entitats del poble, mentre que les tres persones que en formaran part a títol individual seran elegides pels ciutadans que participin a la primera reunió informativa, que se celebrarà avui al vespre.

Consell de poble
La sessió informativa d'avui, a més, servirà per constituir un Consell de Poble, que és un espai de trobada on tothom pot participar i on la Comissió donarà compte puntual de l'evolució del procés. La reunió informativa d'aquest vespre serà també el primer Consell de Poble.

El pressupost d'Hostalric es va aprovar el mes de desembre de l'any passat i s'eleva a 4.003.727 euros i incorpora aquesta partida de 25.000 euros participatius gràcies a una proposta d'ERC que està satisfeta per la iniciativa ja que considera que  "és el temps de noves propostes i noves maneres de fer, d’implicar tothom en el futur del nostre poble i de la nostra societat. Ara més que mai cal teixir complicitats, ser solidaris i treballar plegats", diuen en un escrit al butlletí municipal de l'Ajuntament d'Hostalric.