
Planta de triatge de Santa Maria de Palautordera Foto: Jordi Purtí
La segona notícia més vista va ser la denúncia que va fer l'organització juvenil i independentista Arran Baix Montseny relacionada amb les maniobres militars que el 26 d'agost va portar a terme l'exèrcit espanyol al cim del Turó de l'Home, on van arribar-hi des de Passavets. Segons aquesta organització com a mínim hi havia una trentena de soldats armats, habillats amb l'uniforme i l'equipament corresponent. En un comunicat Arran Baix Montseny, expressava la seva ferma oposició a què l'exèrcit espanyol realitzi qualsevol tipus de maniobres en territori català.
El podi el completa dissortadament la detenció d'un veí de Sant Esteve de Palautordera per haver-se fet escàpol després d'atropellar un ciclista el 8 de febrer que va perdre la vida a conseqüència de les ferides rebudes. Relacionat amb aquest fet, els mossos d'esquadra també van imputar dos joves de Santa Maria de Palautordera per suposat encobriment de l'accident.
La denúncia que els pares d'una nena de sis anys, alumna del Col·legi La Salle de Sant Celoni, han presentat per pressumptes tocaments en el pati de l'escola és una de les notícies més recents que encara està pendent de resoldre i que més interès ha tingut per part dels lectors. El col·legi va reaccionar amb un comunicat al seu web que no ha convençut els pares de la nena i que, ara per ara, no tenen cap intenció de retirar la denúncia. El suposatr agressor és un alumne, també menor, del mateix centre educatiu.
El veí de Sant Celoni que el 4 de febrer que va morir a conseqüència de l'accident laboral a Gualba va ser una altra de les notícies seguides amb més interès pels lectors de BaixMontseny.info. L'accident va ser conseqüència que l'excavadora amb la qual estava feinejant s'esllavissés uns trenta metres.
Bon rebombori el que es va armar el diumenge 8 de febrer després que un militant d'ERC de Sant Celoni denunciés que una parella de la Guàrdia Civil comptava les estelades que hi havia penjades als balcons de la plaça de la Vila. La notícia va tenir un gran recorregut i fins i tot se'n va fer ressò la premsa francesa. La delegada del Govern, María de los Llanos de Luna, també va sortir al pas declarant que "la Guàrdia Civil no perds el temps amb estelades"
La detenció per part dels moosos d'esquadra i la col·laboració de la policia de Llinars del Vallès d'una parella d'aquest municipi baixmontsenyenc pel cultiu de marihuana en el garatge de casa seva, on es van trobar 700 plantes va sorprendre els veïns de Llinars del Vallès. Al lloc també es va detectar una possible connexió elèctrica fraudulenta, fet usual en aquests tipus de delicte ja que els delinqüents acostumen a eludir el pagament de les elevades despeses elèctriques de l’alt consum de les làmpades d’alta intensitat que hi ha a les plantacions interiors de marihuana. El dia 24 de setembre els detinguts van passar a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Granollers que va decretar la seva llibertat amb càrrecs.
El rànquing de les notícies més llegides a la comarca durant l'any 2014 el tanca una notícia del 30 de novembre, quan els mossos d'esquadra van detenir una noia de 32 anys, veïna de Sant Quirze del Vallès com a presumpta autora d’un delicte d’homicidi dolós en grau de temptativa i danys. Els fets van tenir lloc minuts abans de les set del matí. Els mossos van rebre avís que s’estava produint una baralla a la discoteca Eleven del polígon El Molinot de la localitat de Vallgorguina. Un cop al lloc, els agents van veure un vehicle encastat contra la porta principal de la discoteca. Segons els testimonis, la conductora hauria encastat voluntàriament i de manera temerària el cotxe.