Les xarxes socials de l’Ajuntament d’Arbúcies apleguen uns 1.500 seguidors

Bona acollida del Facebook i el Twitter municipals en el seu primer any de funcionament

Publicat el 03 de febrer de 2015 a les 23:00

Un dels tuits de l'Ajuntament d'Arbúcies Foto: Aj. Arbúcies

 

Ara fa un any es van posar en marxa les xarxes socials de l’Ajuntament d’Arbúcies, el Facebook i el Twitter amb 1.500 seguidors entre ambdues plataformes. Dues eines en línia que permeten facilitar informació als ciutadans de manera ràpida i senzilla i eficaç. Majoritàriament, el Facebook i el Twitter s’utilitzen com a canal de l’Ajuntament per explicar els actes del dia a dia al municipi i, també, per informar de les fires i festes que s’organitzen durant l’any.
 
Pel que fa al Facebook, el Consistori té una pàgina, que amb un any ha aconseguit 741 seguidors, i en la qual s’han publicat 594 actualitzacions. Unes publicacions en què hi destaquen les informacions municipals en relació a aquells cursos, activitats o campanyes que s’organitzen i, també, per informar als ciutadans de les fires i festes que se celebren al llarg de l’any. En aquest sentit, el més vist de la pàgina de Facebook el 2014 van ser les publicacions relacionades amb les Enramades, la consulta del 9N i les fires.
 
Per altra banda, el Twitter de l’Ajuntament compta amb 749 seguidors. Des del gener al desembre del 2014 es van fer 803 tuits entre les quals cal destacar les que es van fer durant la jornada de la consulta del 9N, ja que són les que van tenir més retuits i favorits d’entre totes les publicacions que es van fer l’any passat. Tanmateix, també cal esmentar que entre els tuits amb millor tan per cent d’interacció hi ha notícies tan diverses com la construcció del rocòdrom a l’antic escorxador municipal, la Fira de Tardor, el 9N, la firma de signatures per part del cor Lutiana i la representació d’ Els Pastorets per les festes de Nadal. La plataforma Twitter serveix també per informar dels actes diaris i setmanals que s’organitzen, però sobretot com a eina important per al seguiment d’esdeveniments.
 
Finalment, la pàgina web de l’Ajuntament durant el darrer any ha tingut 102.578 visites, un 12 per cent més que al 2013. En aquest sentit, cal destacar l’increment d’aquestes visites a través de dispositius mòbils ja que al 2012 un 89,38 per cent de les visites es feien des d’ordinadors d’escriptori i un 10,62 per cent es feien des dels telèfons mòbils i al 2014 la tendència va canviant perquè el tan per cent de les visites fetes des del mòbil ha pujat fins al  32,16 per cent. Pel que fa a la temàtica de les consultes són quasi totes relacionades amb el sector del turisme i tot el que hi està vinculat com els restaurants, les rutes i excursions, les fires i festes o el turisme rural.