Reconeixement a una veïna de Palau que fa quinze anys que es donant de sang

Isabel Gracia Bernal va rebre la distinció el passat 14 de juny en un acte celebrat a Vic

Publicat el 20 de juny de 2017 a les 14:23

La veïna de Santa Maria de Palautordera, Isabel Gracia Bernal, ha estat reconeguda en la darrera Assemblea General de Donants de Sang celebrada al Teatre Atlàntida de Vic el passat 14 de juny, coincidint amb el Dia Mundial del Donant de Sang. Isabel Gracia ha estat donant de sang -també ho és d'orgàns- els darrers quinze anys i recorda que en tots aquests anys ha donat més de quaranta vegades "sempre que m'ho han permès", ha explicat. En aquest sentit, té molt clar que donar sang és una accioó solidària però sobretot una necessitat "Donar sang és vida", assegura la veïna de Santa Maria de Palautordera.

Per la seva banda, Marisol Garcia, regidora de l'Ajuntament de Santa Maria de Palautordera i membre de la Junta de l'Assemblea de Donants del Vallès Oriental,  ha recordat  que cal seguir conscienciant-nos de la necessitat de donar perquè cada bossa que s'acapta pot arribar a salvar tres vides. A Palau en els darrers tres anys s'han fet 379 donacions: 121 el 2014, 164 el 2015 i 94 el 2016.

Cada 14 de juny se celebra el Dia Mundial del Donant de Sang. El director general del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, Enric Argelagués, es va mostrar satisfet del fet que el país sigui "autosuficient" en matèria de donacions de sang. D'aquesta manera, les 250.000 donacions que es van produir l'any passat van anar a parar a les 50.000 persones que les van necessitar. Amb tot, un dels aspectes a treballar és precisament la constància d'aquestes donacions.