25
de maig
de
2021, 13:42
Actualitzat:
17:01h
La cooperativa Nenber de Bagà, formada per 9 alumnes de 3r d’ESO C de l’Institut Alt Berguedà de Bagà, també serà al Mercat de Cooperatives Escolars de la comarca el proper dissabte, 29 de maig, celebrant la seva desena edició. Enguany hi participaran més de 350 alumnes del Berguedà.
Els alumnes implicats en el projecte de cooperativa han establert una relació comercial amb una altra cooperativa de la comunitat autònoma de Múrcia, amb la finalitat d’importar i exportar productes entre si. En total vendran de 30 a 40 productes típics de Múrcia. NacióBerguedà ha concertat una entrevista amb tres dels nou alumnes que han fet possible la cooperativa Nenber. Pau Casas, Maria Martín i Jordi Martín han estat els encarregats d’explicar de primera mà el desenvolupament de la mateixa.
El treball en equip s’ha repartit en els tres trimestres de l'any. En el primer es van crear els equips de treball i la cooperativa. A continuació, el nom i la imatge corporativa. En aquest cas Nenber sorgeix de les paraules "Nen" i "Berguedà". També es va fer una fotografia d’equip i la presentació a la plataforma virtual Valnalón Educa, eina que els ha ajudat a formar la cooperativa seguint la guia proposada. Finalment, hi va haver l’assignació de la cooperativa sòcia.
En el segon trimestre es va elaborar i presentar un catàleg dels productes de gastronomia del Berguedà per fer-lo arribar a la cooperativa de Múrcia. Paral·lelament, es va fer una valoració per part dels murcians i immediatament es va buscar la forma de finançament. Els últims mesos del curs són els que “han estat més entretinguts i alhora estressats”, ha dit Pau Casas, un dels implicats. En primer lloc, es va fer la compravenda dels productes entre ambdues cooperatives, i es va buscar l’empresa de transports més competitiva. Per vendre’ls al Mercat de Cooperatives, els alumnes van sol·licitar per via instància el permís de venda a l’Ajuntament de Berga, i la consegüent preparació del punt de venda al mercat i el seu merchandising.
Segons la cooperativa Nenber de Bagà, “esperem vendre tots els productes tot i que enguany amb la Covid-19 serà més complicat, però en tenim moltes ganes, perquè l’esforç durant l’any ha estat de debò”. Un cop celebrat el Mercat, els implicats del projecte faran una anàlisi dels resultats obtinguts i la donació d’una part dels beneficis a una entitat social.
L’experiència de creació de la cooperativa “no ha estat tant interactiva com altres vegades, perquè en les reunions en línia hem tingut problemes per la connectivitat i ha estat complicada d’entendre’ns”, ha informat Pau Casas. A més, “no hi ha hagut una cohesió entre les dues cooperatives”, ha dit Jordi Martin. La pandèmia de la Covid-19 ha fet canviar la manera de treballar dels alumnes i això ha permès que tots ells hagin fet un sobreesforç per portar-lo a terme. Els tres representants han dit que “tot i els problemes que hem tingut per avançar el projecte, ho tornaríem a fer perquè ha estat una activitat conjunta i cadascun ha fet tot el que ha pogut”.
La iniciativa és impulsada per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà amb la col·laboració de Valnalón.
Els alumnes implicats en el projecte de cooperativa han establert una relació comercial amb una altra cooperativa de la comunitat autònoma de Múrcia, amb la finalitat d’importar i exportar productes entre si. En total vendran de 30 a 40 productes típics de Múrcia. NacióBerguedà ha concertat una entrevista amb tres dels nou alumnes que han fet possible la cooperativa Nenber. Pau Casas, Maria Martín i Jordi Martín han estat els encarregats d’explicar de primera mà el desenvolupament de la mateixa.
El treball en equip s’ha repartit en els tres trimestres de l'any. En el primer es van crear els equips de treball i la cooperativa. A continuació, el nom i la imatge corporativa. En aquest cas Nenber sorgeix de les paraules "Nen" i "Berguedà". També es va fer una fotografia d’equip i la presentació a la plataforma virtual Valnalón Educa, eina que els ha ajudat a formar la cooperativa seguint la guia proposada. Finalment, hi va haver l’assignació de la cooperativa sòcia.
En el segon trimestre es va elaborar i presentar un catàleg dels productes de gastronomia del Berguedà per fer-lo arribar a la cooperativa de Múrcia. Paral·lelament, es va fer una valoració per part dels murcians i immediatament es va buscar la forma de finançament. Els últims mesos del curs són els que “han estat més entretinguts i alhora estressats”, ha dit Pau Casas, un dels implicats. En primer lloc, es va fer la compravenda dels productes entre ambdues cooperatives, i es va buscar l’empresa de transports més competitiva. Per vendre’ls al Mercat de Cooperatives, els alumnes van sol·licitar per via instància el permís de venda a l’Ajuntament de Berga, i la consegüent preparació del punt de venda al mercat i el seu merchandising.
Segons la cooperativa Nenber de Bagà, “esperem vendre tots els productes tot i que enguany amb la Covid-19 serà més complicat, però en tenim moltes ganes, perquè l’esforç durant l’any ha estat de debò”. Un cop celebrat el Mercat, els implicats del projecte faran una anàlisi dels resultats obtinguts i la donació d’una part dels beneficis a una entitat social.
L’experiència de creació de la cooperativa “no ha estat tant interactiva com altres vegades, perquè en les reunions en línia hem tingut problemes per la connectivitat i ha estat complicada d’entendre’ns”, ha informat Pau Casas. A més, “no hi ha hagut una cohesió entre les dues cooperatives”, ha dit Jordi Martin. La pandèmia de la Covid-19 ha fet canviar la manera de treballar dels alumnes i això ha permès que tots ells hagin fet un sobreesforç per portar-lo a terme. Els tres representants han dit que “tot i els problemes que hem tingut per avançar el projecte, ho tornaríem a fer perquè ha estat una activitat conjunta i cadascun ha fet tot el que ha pogut”.
La iniciativa és impulsada per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà amb la col·laboració de Valnalón.