04
d'agost
de
2021, 12:23
Actualitzat:
12:23h
Aquest dijous, 5 d’agost, a les nou del vespre, Berga acull el concert d'Aria Antiqua a l’Església de Sant Joan. Serà en el marc del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP) i el grup interpretarà Quatre “polacos” a la cort del Rei Borbó. Joan Espina al violí, Bruno Hurtado al violoncel, i Eva del Campo al clavicèmbal oferiran un concert recordant els quatre catalans que van anar a la cort del rei Borbó a Madrid. Les entrades es poden aconseguir a l’enllaç següent: FeMAP.
Han passat diverses dècades des de la victòria de Felip de Borbó sobre els defensors de l’Arxiduc Carles d’Àustria i l’aplicació dels Decrets de Nova Planta, que van suposar l’aboliment de les institucions polítiques i culturals de Catalunya. A Madrid, amb l’arribada d’Isabel de Farnesio per convertir-se en la nova reina consort, s’inicià una segona Edat d’Or de la música que va atraure els millors músics d’arreu en busca de les oportunitats que allò hi havia.
Així fou com hi arribaren successivament tres violinistes nascuts en terres catalanes: Francesc Manalt, Salvador Rexach i Jaume Rosquelles, juntament amb el violoncel·lista Pau Vidal. Una selecció de la millor música de cambra composta a la solvent cort borbònica de Madrid i que s’interpretà en les millors cases nobles madrilenyes durant la segona meitat del segle XVIII.
Han passat diverses dècades des de la victòria de Felip de Borbó sobre els defensors de l’Arxiduc Carles d’Àustria i l’aplicació dels Decrets de Nova Planta, que van suposar l’aboliment de les institucions polítiques i culturals de Catalunya. A Madrid, amb l’arribada d’Isabel de Farnesio per convertir-se en la nova reina consort, s’inicià una segona Edat d’Or de la música que va atraure els millors músics d’arreu en busca de les oportunitats que allò hi havia.
Així fou com hi arribaren successivament tres violinistes nascuts en terres catalanes: Francesc Manalt, Salvador Rexach i Jaume Rosquelles, juntament amb el violoncel·lista Pau Vidal. Una selecció de la millor música de cambra composta a la solvent cort borbònica de Madrid i que s’interpretà en les millors cases nobles madrilenyes durant la segona meitat del segle XVIII.