L'Ajuntament de Berga demanarà a la Generalitat que inclogui el vial d'accés directe a la C-16 a l'estació de busos

L'objectiu de l'equip de govern és que el projecte definitiu pugui quedar aprovat, i si pot ser adjudicat, abans que acabi l'actual legislatura al Parlament

14 de setembre del 2023
Actualitzat el 13 de març del 2024 a les 18:04h
Imatge renderitzada del projecte d'estació d'autobusos a Berga
Imatge renderitzada del projecte d'estació d'autobusos a Berga | Cedida

L'Ajuntament de Berga demanarà a la Generalitat que inclogui el vial d'accés directe a la C-16 en el projecte de la futura estació d'autobusos de la ciutat. Així ho han confirmat l'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, i el regidor d'Urbanisme, Aleix Serra, que s'han mostrat convençuts que la resta de grups municipals s'uniran a la petició. De fet, confien que aquesta solució urbanística també ajudaria a convèncer a bona part del veïnat que actualment s'oposa a la ubicació d'aquest equipament a la Rasa dels Molins.

"Amb tots els grups municipals que s'hi vulguin sumar, anirem junts a Barcelona i ho farem", ha declarat Sànchez, que ha apuntat que "si hi anem tots els grups de l'Ajuntament a reclamar-ho, la imatge és molt més potent". En aquest sentit, la primera elucubració de l'equip de govern, tenint en compte les declaracions i posicionaments emesos per les diferents formacions durant la darrera campanya electoral, els regidors de la CUP, ERC i Junts per Berga se sumaran a aquesta iniciativa. Cal recordar que, precisament Junts per Berga, condicionava el sí a l'emplaçament escollit precisament a una alternativa d'accés que l'actualment prevista, pel carrer Pere III: "Hem de ser incisius i contundents en defensar l'enllaç amb la C-16", assenyalava el portaveu de Junts i alcaldable els darrers comicis, Ramon Caballé, dies abans de les eleccions.

El dubte de l'equip de govern vola sobre els grups del PSC i Berga Grup Independent, dels quals els segons s'han manifestat clarament en contra d'aquesta ubicació des que es van constituir i donar a conèixer. D'altra banda, Sànchez valora que "el PSC que no ha acabat de mullar-se". Sigui com sigui, l'alcalde emfatitza que "una cosa és la campanya i l'altra és el treball diari" i per això "la idea és treballar-ho amb tots els grups, creguin més o menys amb el projecte", i amb l'esperança que, finalment, trobin entesa unànime al consistori per fer la demanda a la Generalitat. I és que, tot i insistir que "la via d'accés que s'ha definit ara també és bona", l'alcalde assevera que el vial "donaria gran solució entrada sortida als busos".

Paral·lelament, des del consistori també creuen que el fet que els autobusos no haguessin de circular pel carrer Pere III ajudaria a convèncer bona part dels veïns i veïnes de la zona que s'oposen al projecte. "Estem convençuts que si hi hagués el vial sud, la majoria de veïns no hi veurien problema", ha valorat Sànchez, que ha reivindicat novament que "el lloc de l'estació és allà". Per la seva banda, el regidor d'Urbanisme ha puntualitzat que "hi ha gent que no canviarà d'opinió i és legítim", tot manifestant que "com que hi ha gent en contra hem de fer que el procés sigui impecable".


Mesos de feina al davant

Actualment, l'Ajuntament de Berga té sobre la taula el projecte que els va fer arribar el Departament de Territori el darrer mes d'abril, el qual van compartir amb totes les formacions que es presentaven a les municipals del maig. Pròximament, el Govern licitarà la redacció final, en la qual el consistori vol incloure ara el vial d'accés alternatiu. Un cop hi hagi un document tancat, la Generalitat l'haurà d'aprovar.

Serà en aquest punt que la pilota passarà a la teulada de l'Ajuntament, ja que hauran de donar el vistiplau a la cessió dels terrenys on s'ha d'ubicar l'estació. Aquí sorgeix la primera dificultat, i és que l'aprovació requereix una majoria al plenari que ara no té l'equip de govern. Sànchez i Serra esperen que el treball conjunt per reivindicar el vial pugui servir per teixir un acord també per a la cessió i, de manera subsidiària, donar llum verda al projecte d'estació d'autobusos. 

En tot cas, i malgrat que tant el primer com el segon pas puguin suposar mesos de feina i gestions, l'equip de govern remarca que és vital que l'equipament quedi aprovat i, si pot ser adjudicat, abans que s'acabi l'actual legislatura a la Generalitat, per tal d'evitar que, sigui qui sigui que ocupi el pròxim Govern, tingui unes prioritats diferents del vigent que puguin tornar a enviar al fons d'un calaix l'estació de busos de Berga.

Amb tot, des de l'Ajuntament de Berga són conscients que la negociació pel vial no serà fàcil, ja que amb un projecte que ja frega els quatre milions d'inversió, "el que hem vist fins ara és que no estan en disposició de fer una inversió extra", segons el regidor.
 

Arxivat a