17
de febrer
de
2023, 18:55
Actualitzat:
18:57h
A poc més de tres mesos de les eleccions municipals, la darrera assemblea de barri entre el consistori i els veïns i veïnes de la Rasa dels Molins i Bellesguard ha contribuït a tornar a obrir el debat del projecte de l'estació de busos. Mentre l'equip de govern continua treballant amb la proposta projectada des de la Generalitat i ultimant aspectes com el de la mobilitat a la zona, altres forces polítiques expressen la seva negativa a la proposta.
El PSC ha posat de manifest en més d'una ocasió que el plantejament "no encaixa" amb la localització, i Junts per Berga condiciona la ubicació a l'establiment d'un enllaç directe amb la C-16. Però, més enllà dels grups presents a l'Ajuntament de Berga, les noves candidatures també posen damunt la taula les seves idees, com és el cas de Berga Grup Independent (BGI) que es mostra a favor de construir l'estació d'autobusos a la Font del Ros.
"La proposta de situar l’estació a l’entrada de Berga és segura, augmenta la mobilitat i té la capacitat d’ampliar la zona d’aparcament", assenyalen en un comunicat de premsa, on titllen l'actual proposta de la Rasa dels Molins d'"insegura, poc pacificadora amb el veïnatge i sense capacitat d’ampliació a curt i mitjà termini". D'aquesta manera, BGI defensa que la millor ubicació és l'entrada Sud de Berga, i més concretament, la Font del Ros.
Des de BGI comparteixen una bateria de motius per al·legar que la seva proposta és l'adient per a l'Estació de Busos Comarcal, tal com l'anomenen. Des del punt de vista de la mobilitat, exposen que no genera una dificultat al trànsit en vies cèntriques de la ciutat com ho són els carrers Pere III i Salvador Espriu. A més, asseguren que el seu emplaçament permet un millor accés dels autobusos. I en relació amb les instal·lacions de l'equipament, hi projecten un aparcament per a cotxes de 120 places (ampliable), un estacionament per a bicicletes, un punt d'informació turística i una parada de taxis.
En darrera instància, BGI referma que l'indret ofereix la possibilitat de créixer en cas de menester i que pot donar cabuda a les necessitats de l'empresa explotadora; indica que és un espai segur per tots els usuaris; apunta que la seva distància amb el nucli urbà contribueix a la reducció de les emissions de CO2; i assevera que permet la combinació cada 20 minuts amb el servei del Bus Berga per tal d'acostar els viatgers al centre.
El PSC ha posat de manifest en més d'una ocasió que el plantejament "no encaixa" amb la localització, i Junts per Berga condiciona la ubicació a l'establiment d'un enllaç directe amb la C-16. Però, més enllà dels grups presents a l'Ajuntament de Berga, les noves candidatures també posen damunt la taula les seves idees, com és el cas de Berga Grup Independent (BGI) que es mostra a favor de construir l'estació d'autobusos a la Font del Ros.
"La proposta de situar l’estació a l’entrada de Berga és segura, augmenta la mobilitat i té la capacitat d’ampliar la zona d’aparcament", assenyalen en un comunicat de premsa, on titllen l'actual proposta de la Rasa dels Molins d'"insegura, poc pacificadora amb el veïnatge i sense capacitat d’ampliació a curt i mitjà termini". D'aquesta manera, BGI defensa que la millor ubicació és l'entrada Sud de Berga, i més concretament, la Font del Ros.
Des de BGI comparteixen una bateria de motius per al·legar que la seva proposta és l'adient per a l'Estació de Busos Comarcal, tal com l'anomenen. Des del punt de vista de la mobilitat, exposen que no genera una dificultat al trànsit en vies cèntriques de la ciutat com ho són els carrers Pere III i Salvador Espriu. A més, asseguren que el seu emplaçament permet un millor accés dels autobusos. I en relació amb les instal·lacions de l'equipament, hi projecten un aparcament per a cotxes de 120 places (ampliable), un estacionament per a bicicletes, un punt d'informació turística i una parada de taxis.
En darrera instància, BGI referma que l'indret ofereix la possibilitat de créixer en cas de menester i que pot donar cabuda a les necessitats de l'empresa explotadora; indica que és un espai segur per tots els usuaris; apunta que la seva distància amb el nucli urbà contribueix a la reducció de les emissions de CO2; i assevera que permet la combinació cada 20 minuts amb el servei del Bus Berga per tal d'acostar els viatgers al centre.