L'Ajuntament de Berga automatitza el lliurament de volants i certificats d'empadronament actual

La sol·licitud es pot presentar telemàticament, si es disposa de certificat digital, a través de la Seu Electrònica del consistori

Pocs minuts després d'haver tramitat els documents, aquests es reben mitjançant notificació electrònica
Pocs minuts després d'haver tramitat els documents, aquests es reben mitjançant notificació electrònica | Freepik
Redacció
19 de novembre de 2024, 08:15

L'Ajuntament de Berga posa a disposició de la ciutadania l'obtenció de volants i certificats d'empadronament actual individual de forma àgil a través de la Seu Electrònica. Aquesta facilitat és possible gràcies a la integració del programa del Padró d’habitants del consistori amb el nou gestor d'expedients, implementat el darrer mes de setembre, la qual cosa ha permès fer un pas endavant en l'adaptació de l'activitat municipal a les possibilitats que ofereix l'actuació administrativa automatitzada. 

La sol·licitud de volants i certificats d'empadronament actual individual es pot presentar telemàticament -sempre que es disposi de certificat digital-, a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament, amb caràcter gratuït. En concret, cal accedir a l'apartat del Padró d’habitants del portal web esmentat i prémer l'opció Descarregar volant o certificat individual. Posteriorment, caldrà facilitar una adreça de correu electrònic i seleccionar el document que es vol obtenir (volant o certificat).   

El volant d'empadronament és el document que es demana habitualment per a múltiples tràmits: targeta sanitària, DNI, habitatges protegits, sol·licitud de plaça escolar, convocatòries d'organismes, ajudes a la dependència... Es tracta d’un document que no requereix signatures específiques i es pot expedir amb més celeritat. En canvi, el certificat d'empadronament només és requerit en casos especials: davant els Tribunals de Justícia, organismes estrangers, matrimoni civil, parelles de fet, etc. La certificació ha d'estar subscrita per l'usuari que ocupa les funcions de secretaria de l'Ajuntament i, per això, la seva emissió no és tan ràpida com la del volant d'empadronament.

Sigui com sigui, pocs minuts després d'haver sol·licitat els documents, aquests es reben mitjançant notificació electrònica, sense necessitat que els empleats públics intervinguin en la seva tramitació. La resta de volants i certificats d'empadronament es continuaran tramitant com fins ara, mitjançant sol·licitud telemàtica o presencial, amb una taxa associada d’1,30 euros en el cas dels certificats.

Arxivat a