27
de desembre
de
2023, 09:00
Actualitzat:
9:01h
L'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC) de l'Ajuntament de Berga disposa d'un nou servei de cita prèvia en línia que permet escollir el dia i la franja horària per realitzar tràmits de forma presencial. Es tracta d'un sistema que permet sol·licitar cita a través d'un nou portal web o mitjançant l'aplicació mòbil Ubime. Així mateix, per acabar d'automatitzar el servei, s'ha habilitat un caixer d'autoservei a la recepció de l'OAC per a la gestió de torns, tant si es disposa de cita prèvia com si no.
La implementació del sistema de cita prèvia, assenyalen des del consistori, dotarà la ciutadania de més autonomia a l'hora de seleccionar la data i l'horari d'atenció desitjat, a banda que permetrà fer canvis en consultar la cita adjudicada. En cas de demanar cita, caldrà emplenar un formulari per determinar el tipus de tràmit, la data i l'hora, així com facilitar les dades de la persona que vol fer la gestió. Un cop finalitzada la demanda, el sistema proporcionarà a l'usuari la informació sobre la cita per poder imprimir-la i un codi QR per validar a través del caixer d'autoservei de gestió de torns de l'OAC. En cas de voler anul·lar la cita, només caldrà introdur el document d'identitat facilitat en la gestió de la demanda.
Amb un sistema similar, l'aplicatiu Ubime permetrà accedir al servei de cita prèvia de l'OAC i també ofereix altres recursos, com la informació d'actualitat de la ciutat o l'agenda d'activitats, entre altres. En aquest cas, l'usuari haurà de seleccionar a l'aplicació el municipi on vol efectuar la gestió i, a l'hora de fer les demandes, s'haurà de facilitar la mateixa informació que quan el tràmit es realitza a la web.
Tanmateix, per tal de descongestionar l'atenció a la recepció de l'Ajuntament, s'ha instal·lat un nou gestor de torns davant el taulell de l'OAC, amb format de caixer d'autoservei. D'una banda, es podrà efectuar la identificació i confirmació d'arribada de les persones que han sol·licitat cita, finalitzant el servei amb la impressió d'un tiquet amb el torn per tal que la persona pugui ser atesa. Així mateix, en cas de no disposar de cita prèvia, també s'ofereix la possibilitat de demanar torn.
Els tràmits de l'OAC que es poden sol·licitar mitjançant el nou aplicatiu, són: alta o canvi de domicili de padró; volants, certificats o renovació de padró; certificat iDCAT; còpia autèntica; queixes i/o suggeriments; registre d'instància i/o sol·licitud; informació.
La implementació del sistema de cita prèvia, assenyalen des del consistori, dotarà la ciutadania de més autonomia a l'hora de seleccionar la data i l'horari d'atenció desitjat, a banda que permetrà fer canvis en consultar la cita adjudicada. En cas de demanar cita, caldrà emplenar un formulari per determinar el tipus de tràmit, la data i l'hora, així com facilitar les dades de la persona que vol fer la gestió. Un cop finalitzada la demanda, el sistema proporcionarà a l'usuari la informació sobre la cita per poder imprimir-la i un codi QR per validar a través del caixer d'autoservei de gestió de torns de l'OAC. En cas de voler anul·lar la cita, només caldrà introdur el document d'identitat facilitat en la gestió de la demanda.
Amb un sistema similar, l'aplicatiu Ubime permetrà accedir al servei de cita prèvia de l'OAC i també ofereix altres recursos, com la informació d'actualitat de la ciutat o l'agenda d'activitats, entre altres. En aquest cas, l'usuari haurà de seleccionar a l'aplicació el municipi on vol efectuar la gestió i, a l'hora de fer les demandes, s'haurà de facilitar la mateixa informació que quan el tràmit es realitza a la web.
Tanmateix, per tal de descongestionar l'atenció a la recepció de l'Ajuntament, s'ha instal·lat un nou gestor de torns davant el taulell de l'OAC, amb format de caixer d'autoservei. D'una banda, es podrà efectuar la identificació i confirmació d'arribada de les persones que han sol·licitat cita, finalitzant el servei amb la impressió d'un tiquet amb el torn per tal que la persona pugui ser atesa. Així mateix, en cas de no disposar de cita prèvia, també s'ofereix la possibilitat de demanar torn.
Els tràmits de l'OAC que es poden sol·licitar mitjançant el nou aplicatiu, són: alta o canvi de domicili de padró; volants, certificats o renovació de padró; certificat iDCAT; còpia autèntica; queixes i/o suggeriments; registre d'instància i/o sol·licitud; informació.