Hostaleria i Turisme del Berguedà ha culminat una nova edició de la campanya de la Cuina de la Caça i la Tòfona amb un resultat celebrat. Durant dos mesos, 13 restaurants de la comarca han ofert als seus comensals una experiència culinària única que, segons l'ens, es consolida com un referent gastronòmic a la comarca.
La Ruta de sopars maridats ha esdevingut la proposta més destacada de la campanya, en la qual s'hi han sumat gairebé 250 comensals en el total dels sis sopars que han tingut lloc. Els menús preparats especialment per l'ocasió, amb els productes de la caça i la tòfona com a protagonistes, s'han acompanyat del maridatge dels vins de la DO Pla de Bages. De fet, la iniciativa està tan consolidada que l'organització ha hagut de dir que no a alguns restaurants que estaven interessats a sumar-se a la proposta, evidenciant l'interès pel format i l'oferta gastronòmica.
“Any rere any, el públic respon i ho hem tornat a fer. Els sopars maridats han tornat a ser un èxit rotund en un any en què hem fet aquesta proposta doble, és a dir, per la temporada de bolets, i per la de tòfona i caça”, ha afirmat la presidenta d’Hostaleria i Turisme del Berguedà, Sílvia Culell, qui ha reconegut que “ens feia por que la gent es cansés, però ens han demostrat que tenen ganes de sopars maridats”.
L'èxit de la campanya lliga amb la del producte protagonista, pel fet que la qualitat de la tòfona enguany "ha estat excepcional". "No hem hagut de patir tant com els altres anys per falta de producte", ha assenyalat Culell, que també ha fet referència a un major interès pels plats de caça: "Cada vegada hi ha més clients que ens demanen caça, sobretot per com va d’unida a la sostenibilitat i preservació del nostre paisatge i els nostres boscos".
Un cop celebrades les dues campanyes gastronòmiques per excel·lència de l'entitat, Hostaleria i Turisme del Berguedà ja ha engegat la maquinària de la pròxima edició de la Cuina del Bolet, que enguany celebrarà el seu 25è aniversari. Per celebrar l'efemèride, l'ens està preparant una edició destacada, "amb novetats i sorpreses que consolidaran aquesta campanya com un referent de la gastronomia de tardor al Berguedà".