04
d'agost
de
2021, 10:54
Actualitzat:
16:34h
L’eco-itinerari de les 7 cares de Pedraforca, fruit del projecte EMbleMatiC, serà un referent per 4 muntanyes europees que volen implementar aquesta metodologia al seu país. D’aquesta manera es reforça el posicionament del Pedraforca i del Berguedà com a destinació turística sostenible.
Aquesta iniciativa sorgeix de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, entitat impulsora del projecte EMbleMatiC a la comarca. Segons Lluís Vall, president d’aquest ens: “La recerca de finançament europeu ens ha permès crear producte turístic vers un recurs tan preuat com el Pedraforca, buscar l’explotació més enllà de l’ascens i donar més vida econòmica al seu entorn i ampliar-ne l’explotació ha estat una de les claus de l’èxit del projecte. Ara caldrà replicar-ho a altres llocs del Berguedà”.
Aquest nou projecte té una durada de 13 mesos (de juny 2021 a juny 2022) i hi participaran 3 de les muntanyes que ja van participar en l’anterior projecte i 4 de noves. Les que repeteixen i que actuaran com a “donants metodològics” i referents són el Canigó, l’Olimp i el Pedraforca, mentre que les que actuaran com a “receptores” de la metodologia per poder implementar en els seus territoris seran Komovi (Montenegro), Monte Lessini i Stromboli mountains (Itàlia) i Kozjak (Croàcia). Aquests nous socis han estat seleccionats a partir d’una llista de 14 muntanyes que s’han postulat com a interessades en rebre aquests coneixements.
Els 7 socis d’aquest nou projecte, basat en la transferència de coneixement, es van trobar virtualment el passat mes de juny per posar les bases de l’execució del projecte i tindran ocasió de trobar-se presencialment -si la COVID ho permet- en un seminari que tindrà lloc de forma compartida al Canigó i al Berguedà a principis d’octubre.
D’aquesta manera es presenta “les 7 cares del Pedraforca” com una iniciativa d’èxit, basada en la metodologia desenvolupada dins el projecte EMbleMatiC i que es materialitza en la guia “transfer guide” per a la creació de producte turístic sostenible entorn de les muntanyes emblemàtiques de la Mediterrània.
Aquesta iniciativa sorgeix de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, entitat impulsora del projecte EMbleMatiC a la comarca. Segons Lluís Vall, president d’aquest ens: “La recerca de finançament europeu ens ha permès crear producte turístic vers un recurs tan preuat com el Pedraforca, buscar l’explotació més enllà de l’ascens i donar més vida econòmica al seu entorn i ampliar-ne l’explotació ha estat una de les claus de l’èxit del projecte. Ara caldrà replicar-ho a altres llocs del Berguedà”.
Aquest nou projecte té una durada de 13 mesos (de juny 2021 a juny 2022) i hi participaran 3 de les muntanyes que ja van participar en l’anterior projecte i 4 de noves. Les que repeteixen i que actuaran com a “donants metodològics” i referents són el Canigó, l’Olimp i el Pedraforca, mentre que les que actuaran com a “receptores” de la metodologia per poder implementar en els seus territoris seran Komovi (Montenegro), Monte Lessini i Stromboli mountains (Itàlia) i Kozjak (Croàcia). Aquests nous socis han estat seleccionats a partir d’una llista de 14 muntanyes que s’han postulat com a interessades en rebre aquests coneixements.
Els 7 socis d’aquest nou projecte, basat en la transferència de coneixement, es van trobar virtualment el passat mes de juny per posar les bases de l’execució del projecte i tindran ocasió de trobar-se presencialment -si la COVID ho permet- en un seminari que tindrà lloc de forma compartida al Canigó i al Berguedà a principis d’octubre.
D’aquesta manera es presenta “les 7 cares del Pedraforca” com una iniciativa d’èxit, basada en la metodologia desenvolupada dins el projecte EMbleMatiC i que es materialitza en la guia “transfer guide” per a la creació de producte turístic sostenible entorn de les muntanyes emblemàtiques de la Mediterrània.